Tuesday, December 4, 2012

SAITM පිළිබඳ විධිමත් පරීක්ෂණයක්

මාල‍ඹේ ‍පෞද්ගලික ‍වෛද්‍ය විද්‍යාලය පිළිබඳ විධිමත් පරීක්ෂණයක් සිදුකිරීම සඳහා පාර්ලි‍මේන්තු ‍තේරීම් කාරක සභාවක් පත්කරන ‍ලෙස කථානායකවරයා‍ගෙන් ඉල්ලීමක් කර ඇතැයි වාර්තා ‍වේ.
විපක්ෂ‍යේ පාර්ලි‍මේන්තු මන්ත්‍රීවරුන් අට (08) ‍දෙ‍නෙකු‍ගේ අත්සනින් යුතුව එම ඉල්ලීම සිදුකර ඇත. ‍
මෙම ඉල්ලීම සිදුකර ඇති පාර්ලි‍මේන්තු මන්ත්‍රීවරුන් ‍ලෙස අනුර කුමාර දිසානායකජයන්ත කැට‍ගොඩවිජිත ‍හේරත්,සුනිල් හඳුන්නෙත්තිසුජීව ‍සේරසිංහකබීර් හසීම්හරීම් ප්‍රනාන්දුදයාසිරි ජය‍සේකර සහ අජිත් පී. ‍පෙ‍රේරා සඳහන් ‍වේ.
ඉහත සඳහන් මන්ත්‍රීවරුන්‍‍ විසින් ‍මේ පිළිබඳව කළ ඉල්ලීම ‍මෙ‍සේය.
                         ‘‘මාලඹේනව නුවර පාර ඔබ්බෙහිමිලේනියම් ඩ‍්‍රයිව් ලිපිනයේ පිහිටි South Asian Institute of Technology and Management (Pvt.) Ltd. (SAITM) නම් ආයතනයක් ශ‍්‍රී ලංකා ආයෝජන මණ්ඩලයේ ව්‍යාපෘතියක් ලෙස මේ වනවිට වෛද්‍ය පුහුණු පාඨමාලා පවත්වමින් තිබේ.
ශ‍්‍රී ලංකාව තුළ සෞඛ්‍ය ක්‍ෂේත‍්‍රයට අදාළ කවර හෝ උපාධියක් පිරිනැමීමේදී සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ හා ශ‍්‍රී ලංකා වෛද්‍ය සභාවේ අනුමැතිය ලබාගත යුතු වුවද මෙම ආයතනය ඒ කොන්දේසි මෙතෙක් ඉටුකර නැත.
එවකට සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් වෛද්‍ය රවීන්ද්‍ර රුබේරු මහතාගේ සභාපතිත්වයෙන් පත්කළ පංච පුද්ගල කමිටුවක් විසින් 2012.02.28 නිකුත් කළ වාර්තාවකින් මෙම ආයතනය සිදුකරන ලද වැරදි ගණනාවක් පෙන්වාදී ඇත.
2011 මැයි මාසයේ සිට South Asian Institute of Technology and Medicine (Pvt.) Ltd. ලෙස නම වෙනස් කරගත් මෙම ආයතනයශ‍්‍රී ලංකා වෛද්‍ය සභාව විසින් සිසුන් තවදුරටත් බඳවා නොගන්නා ලෙස දැනුම්දී තිබියදීත් එය නොසලකා ශිෂ්‍ය කණ්ඩායම් කීපයක් බඳවාගෙන ඇත.
එසේම සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ කිසිදු අනුමැතියකින් තොරව ශික්‍ෂණ රෝහලක් ලෙස නම් කර පෞද්ගලික රෝහලක් පවත්වාගෙන යන අතරඒ සඳහා ප‍්‍රචාරය ලබාදෙමින් සිසුන් බඳවා ගනිමින් සිටී. 1987 අංක 48 දරණ මානව පටක බද්ධ කිරීම පිළිබඳ පනත උල්ලංඝනය කරමින් මේ වනවිට මෙම ආයතනය මෘත ශරීරද ලබාගනිමින් තිබේ.
එක් ශිෂ්‍යයෙකුගෙන් රුපියල් ලක්‍ෂ 70ක් පමණ අයකර ගනිමින් පවත්වාගෙන යන මෙම ආයතනය ශ‍්‍රී ලංකාවේ නිදහස් අධ්‍යාපන ක‍්‍රමයට බලවත් තර්ජනයක් වන අතර සුදුසුකම් නොලත් වෛද්‍යවරු පිරිසක් බිහිකිරීමෙන් සෞඛ්‍ය සේවාවටද අනාගතයේ දැඩි හානියක් සිදුකරනු ඇත.
කරුණු මෙසේ තිබියදී ගරු උසස් අධ්‍යාපන අමාත්‍ය එස්.බී. දිසානායක මැතිතුමා විසින් 2012 අගෝස්තු 30 දින ගැසට් නිවේදනයක් මෙම ගරු සභාවට ඉදිරිපත් කරමින් SAITMආයතනයට වෛද්‍ය උපාධි ප‍්‍රදානය කිරීම සඳහා අවසරය ලබාදෙන ලදී.
මෙසේ හෙයින් South Asian Institute of Technology and Medicine (Pvt.) Ltd. ආයතනය පිළිබඳ විධිමත් පරීක්‍ෂණයක් සිදුකිරීම සඳහා පාර්ලිමේන්තු තේරීම් කාරක සභාවක් පත්කරන ලෙස ඉල්ලා සිටිමු''
-lankatruth

Sunday, December 2, 2012

විභාග භීතිකාව

ඔබගේ දුවගේ හෝ පුතාගේ ජීවිත ගමන තීරණය වන අ.පො.ස. සා/පෙළ විභාගයට ඇත්තේ තවත් දින කිහිපයක් පමණි. වසර ගණනක ඔබගේත් දරුවාගේත් මහන්සියේ ප්‍රතිඵල නෙළාගැනීමට දැන් අවස්ථාව උදාවී ඇත. සමහර දරුවන් ඒ සඳහා හොඳ සූදානමකින් යුතුව ඉතා උද්‍යෝගයෙන් ධෛර්යවත්ව සිටිනවා විය හැකිය. තවත් සමහරෙකු විභාගයට බියවී යම් යම් මානසික හා කායික ව්‍යාකූලතාවයන්ට ලක්වී සිටිනවා විය හැකිය. අප මෙම කෙටි සටහන තබනුයේ, එවන් වූ යම් අපහසුතාවයකට පත්ව සිටින දරුවන් ඉන් මුදා ගැනීම සඳහාය.

විභාග භීතිකාවට ලක්වීමට ප්‍රධානතම හේතුවන්නේ, දරුවා විෂය දැනුමෙන් පොහොසත් නොවීමයි.

තමා පිළිබඳව තමාට ඇති අවතක්සේරුව, සපුරාගත නොහැකි ඉලක්ක පිළිබඳව ඇති බලාපොරොත්තු, මාපියන්ගේ අරමුණු කරා ළමයින් මෙහෙයවීම. ඔබ පන්තියේ පළවැනියා වන්න, වෛද්‍යවරයකු වන්න, වැඩි ලකුණු ගන්න, අපේ එකම බලාපොරොත්තුව ඔබයි වැනි දේ.

”මෙයා ඒ 9ක් ගනී” වැනි ගුරුවරුන් හා ඥාතීන්ගේ අධි තක්සේරුව.

තවත් ළමයින් සමඟ සංසන්දය කිරීම. අනෙක් ප්‍රධාන කරුණුයි.

විභාග භීතිකාව විභාගයට පෙරත් විභාගය අවස්ථාවේදීත්, විභාගයෙන් පසුත් ඇතිවිය හැකිය.

මේ වන විටත් ඔබේ දරුවා විභාග භීතිකාවෙන් පෙළෙන්නේ නම්, එය විභාගයට පෙර අවස්ථාවයි. මේ සියලු අවස්ථාවන්හිදී විභාගයට ඇති නොසතුට හා අකමැත්ත නිසා සිත තුළ ඇතිවන ව්‍යාකූලතාව පසුව ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම් ලෙස නිරීක්ෂණය වේ.

මෙය මනෝ විද්‍යාවේ දී ආරක්ෂක ප්‍රයෝගය ලෙස හඳුන්වනු ලබයි. මෙය සිදුවන්නේ මනසේ ඇතිවන ව්‍යාකූලතා මනස විසින්ම වෙනත් දෙයකට යොමු කිරීමෙනි. පසුව එය මනෝකායික රෝගයක් ලෙස එළියට පැමිණේ.

විභාගයට පෙර අවස්ථාවේදී,

ළමයා නිතර ලෙඩවීම, නිදිමත ගතිය, ක්ලාන්තය, බඩරිදීම, අතපය පණ නැතිව යාම, අතපය වෙව්ලීම, කෑම අරුචිය, අධිකව දහඩිය දැමීම, විභාගය හා විෂය කරුණු එපාවීම, පාසලට යාම හා උපකාරක පන්තිවලට යාම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම, තනියෙන් සිටීමට උත්සාහ ගැනීම, විභාගය අසමත්වීමට හේතු දැන්ම සොයාගැනීම ආදී කරුණු නිරීක්ෂණය වන්නේ නම් ඔබගේ දරුවාට විභාග භීතිකාව හටගෙන තිබෙන්නට පුළුවන.

එවැනි අවස්ථාවකදී ඔබ කළ යුත්තේ ළමයාට තරවටු කිරීම නොව මූලිකවම කායික ලෙඩ රෝග පිළිබඳව පරීක්ෂා කිරීමට කායික වෛද්‍යවරයෙකුගේ පිහිට පැතීමයි. එසේ කායික ලෙඩක් නොවන්නේ නම්, මේ සියල්ල මානසික තත්ත්වයන් බව සම්පූර්ණයෙන්ම තීරණය කළ හැකිය. ඔබට කළ හැකි ඊළඟ සුදුසුම පියවර වන්නේ, දරුවාව සුදුසුකම් ලත් මනෝ උපදේශකවරයකු වෙත ඉදිරිපත් කිරීමයි. උපදේශන ශිල්පක්‍රම මඟින් බොහෝ මානසික ව්‍යාකූලතා ඉවත් කළ හැකිය. තවදුරටත් ළමයාගේ තත්ත්වය ඉක්මනින් සුව අතට ගැනීමට අවශ්‍ය වේ නම් සුදුසුකම් ලත් චිකිත්සකවරයෙකු හරහා ළමයාව මෝහන ප්‍රතිකාරයට යොමු කළ හැකිය. මෙම ක්‍රමයේ දී ඇතිවී තිබෙන අසාමාන්‍ය බිය යටි සිතෙන් ඉවත් කොට ධනාත්මක අදහස් දරුවාගේ මනසේ තැන්පත් කළ හැකිවේ.

මනෝ විද්‍යාත්මක උපදේශනයේ දී හා මෝහන ප්‍රතිකාරයේදී දරුවාට තම අදහස් ධනාත්මක කරගැනීමට අවශ්‍ය ධෛර්යය, මඟපෙන්වීම ලැබෙනු ඇත. එවැනි භීතිකාවන්ගෙන් මිදීම සඳහා මේ වන විට දියුණු ශිල්පක්‍රම හා නවීන ව්‍යායාම මේ වන විට බිහිවී ඇත.

මනෝවිද්‍යා උපදේශක
විශ්‍රාමික මේජර් සුසන්ත ද සිල්වා
(silumina)

Saturday, December 1, 2012

ලෝකය දකිනු වස් මතුපරපුර උදෙසා පිදෙන බුද්ධි මෙහෙවර

Rajarata University OL Semina
ශ්‍රී ලංකා රජරට විශ්වවිද්‍යාලයේ ව්‍යවහාරික විද්‍යා පීඨ ශිෂ්‍ය සංගමය සහ මහා ශිෂ්‍ය සංගමය එක්ව වාර්ෂිකව සංවිධානය කෙරෙන "ලෝකය දකිනු වස් මතුපරපුර උදෙසා පිදෙන බුද්ධි මෙහෙවර" යන්න තේමාව කොටගත් සාමාන්‍ය පෙළ සම්මන්ත්‍රණ මාලාව මෙවරත් ඉතා සාර්ථක ලෙස පැවැත්වින. උතුරු මැද පළාතේ දුෂ්කර පාසල් වල දරුවන් ඉලක්ක කර ගනිමින් මෙම සම්මන්ත්‍රණ වාර්ෂිකව මාලාව පවත්වනු ලබයි

ඔක්තෝම්බර් මස 13 වන දා ආරම්භ වූ මෙමෙ සම්මන්ත්‍රණ මාලාව නොවැම්බර් මස 18 වන දින දකවා පැවැත්වින. මෙහි පළමු සම්මන්ත්‍රණය අනුරාධපුර SOS ළමා ගම්මානයේදී පැවැත්වුණු අතර එයට ළමාගම්මානයේ ජීවත් වන ළමුන් ඇතුළු SOS ළමා ගම්මානයේ ආධාර මත ඉගෙනුම ලබන අනුරාධපුර ප්‍රදේශයේ ළමුන්ද 50කට ආසන්න පිරිසක් සහභාගී විය.

අනතුරුව හොරොවුපතාන රුවන්වැලි මධ්‍ය මහා විද්‍යාලයේදී මෙම සම්මන්ත්‍රණ මාලාව දියත් කෙරුණු අතර ඒ සඳහා කහටගස්දිගිලිය, ගලෙන්බිඳුනුවැව, හොරොවුපතාන ආදී දුෂ්කර ප්‍රදේශ වල සිසු සිසුවියන් 200කට ආසන්න පිරිසක් සහභාගී විය. ගණිතය, විද්‍යාව හා ඉංග්‍රීසි යන ප්‍රධාන විෂයන් සඳහා ඉලක්ක ප්‍රශ්න පත්‍ර යොදාගනිමින් දියත් කල මෙමෙ සම්මන්ත්‍රණ මාලාව ශ්‍රීලංකා රජරට විශ්වවිද්‍යාලයේ ව්‍යවහාරික විද්‍යා පීඨයේ සිසු සිසුවියන් විසින් මෙහෙයවනු ලැබීය.