Wednesday, February 27, 2013

ආසියාවේ ආශ්චර්යය ' සත්ව පාලනය හා මත්ස්‍ය විද්‍යා ' උපාධිය ගිල ගනීවිද?

පේරාදෙණිය සරසවියේ කෘෂිකර්ම පීඨයේ පවතින වත්මන් අර්බුදකාරි තත්වය හමුවේ, හෙට දිනයේදි සත්ව පාලනය හා මත්ස්‍ය විද්‍යා පාඨමාලාව සදහා සිසුන් ලියපදින්චි කර නොගැනීමට පීඨ මණ්ඩලය තිරණය කොට ඇත. මේ සදහා මුලික හේතුව 2009 වර්ෂයේදි මෙම පාඨමාලව ආරම්භ කරන විට රජය විසින් ලබාදිමට පොරොන්දු වු භෞතික සම්පත් මේවන තුරුත් පීඨයට නොලැබීමයි. 
වැඩිවන සිසු පිරිස හා සීමිත වු යටිතල පහසුකම් හේතුවෙන් දේශන හා ප්‍රයෝගික ක්‍රියකාරකම් ඵලදායි අන්දමින් පවත්විමේ අපහසුතාවයට සිසු සිසුවියන් මෙන්ම ආචර්ය මණ්ඩලයද මුහුණපා සිටිති. පීඨයට සිසුන් 270 ප්‍රමාණවත් පරිදි දේශන ශාලා 4ක අවශ්‍යතවය පැවතුනද සිසුන් 200කට වඩා සිටිය හැකි එකදු දේශන ශාලාවක් හෝ පීඨය සතුව නැත. 
2009 වර්ෂයේ සිට සත්ත්ව පාලනය හා මත්ස්‍ය විද්‍යා පාඨමාලාවට වරකට සිසුන් 50 බැගින් බදවාගත් කණ්ඩයම් 3ක් මේ වන විට අධ්‍යාපන කටයුතුවල නිරතවී සිටින අතර පීඨ මණ්ඩලයේ තීරණයත් සමග තව දුරටත් එම පාඨමාලාවට සිසුන් බදවා නොගනු ඇත. වැඩි සිසුන් ප්‍රමාණයක් මේ වසරේදි විශ්වවිද්‍යාල වලට ඇතුලත් කර ගැනිමට අධ්‍යාපන බලධාරින් තීරණය කිරීමත් සමග උක්ත පාඨමාලාවට වැඩිපුර සිසුන් 29 දෙනෙකුගෙන් යුත් මුළු සිසූන් 79ක් බදවා ගත යුතුව ඇත. 
එහෙත් හෙට දිනයේදි (පෙබරවරි 27 )කෘෂිකර්ම පීඨයේ අනෙකුත් උපාධි පාඨමාලා දිත්වය සදහා ශිෂ්‍යයන් ලියපදින්චි කලද මෙම සත්ත්ව පාලනය හා මත්ස්‍ය විද්‍යා පාඨමාලාවට අදාල බදවා ගැනීම් සිදු නොකරනු ඇත. 
නායකත්ව පුහුනුව අවසන් වී, නායකයන් වීමට බලාපොරත්තු ගොන්නක් සිතෙහි දරාගෙන හෙට දිනයේදි මේ සොදුරු හන්තාන බිමට පිවිසෙන ඔවුන්ගේ සොදුරු සිහින බොන්දවී යනු ඇත. උසස් අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයාගෙ නායකත්ව සංකල්පයට වැයකල මුදල් මෙම පීඨය සදහා වැයකලේනම් නිසැකවම ඔවුන් හෙට දිනයේදි නායකයන් වනු ඇත.
මෙම අර්බුදකාරි තත්වය හමුවේ, නැවතත් සත්ත්ව පාලනය හා මත්ස්‍ය විද්‍යා පාඨමාලාව ආරම්භ කිරිමට අවශ්‍ය භෞතික සම්පත් ලබාදෙන ලෙස රජයට බලකරමින් මේ පිලිබද ජනතව දැනුවත් කිරිමේ දැවැන්ත උත්ඝෝශනයක් පේරාදෙණිය විශ්වවිද්‍යාලය ඉදිරිපිට ගලහ හන්දියේදි පවත්වන ලදී.


                                                                                                                                 -Malinda Jeewan


Tuesday, February 26, 2013

ආදරණීය ගුරුතුමනි














ආදරණීය ගුරුතුමනි,

මම නාසි සිරකඳවුරකින් මිදී පළා ආවෙක්මි.
බොහෝ මිනිසුන් විසින් නොදුටු, නොදැකිය යුතු බොහෝ දෑ මම දුටුවෙමි.

උගත් ඉංජිනේරුවන් විසින් ගෑස් කුටි තනන අයුරු...
දක්ෂ වෛද්‍යවරුන් විසින් මිනිසුනට විෂ එන්නත් කරන අයුරු...
පුහුණුව ලත් හෙදියන් විසින් ළදරුවන් මරාදමන අයුරු...
උපාධිධරයන් විසින් ගැහැණුන් සහ ළමයින් මරා පුළුස්සන අයුරු...
මට අධ්‍යාපනය ගැන ඇත්තේ සැකයකි.
මගේ ඉල්ලීම, ගුරුවරුන් කියාදිය යුත්තේ සිසුන්ට මානව දයාවෙන් යුතු මිනිසුන් වන අයුරු යන්නයි.
ඔබේ උත්සාහය අවසානයේ ලොවට උගත් අමනුෂ්‍යයන්, දක්ෂ යක්ෂයන් දායාද කළ යුතු නැත.

කියවීම, ලිවීම, ගණිතය, ඉතිහාසය වැදගත් වන්නේ ඉන් අපේ අනාගත පරපුර වඩා මානව හිතවාදී වීමට කියාදෙන්නේ නම් පමණි...


හිට්ලර්ගේ ග්‍රහණයෙන් පළා ආ යුදෙව් ළමයෙකුගේ සටහන් පොතක පිටුවකිනි....

අධ්‍යාපන බලධාරීන්ටත් හමුදා මේනියාව


පාසල් ප‍්‍රධානීන්ට හා අධ්‍යාපන ක්‍ෂෙත‍්‍රයේ ඉහළ තනතුරු දරන්නන්ට හමුදා නිල තනතුරු ප‍්‍රදානය කිරීම මීට පෙර වටයක් සිදුකළ අතර යලි එහි දෙවන වටය ලෙස අධ්‍යාපන ක්‍ෂෙත‍්‍රයේ නිලධාරීන් 4,000කට ආසන්න ප‍්‍රමාණයකට හමුදා නිල තනතුරු ප‍්‍රදානය කිරීමට ආණ්ඩුව සැරසෙමින් සිටින බව ලංකා ගුරු සේවා සංගමය පවසයි.
මේ සඳහා අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවයේ i, ii, iii, පංතිවල සිටින සියලුම නිලධාරින්ද විදුහල්පති සේවයේ හා iiපංතිවල සිටින සියලුම දෙනා ද මාර්තු මස 040506 යන දිනවලදී සම්මුඛ පරීක්‍ෂණ සඳහා ජාතික ශිෂ්‍ය භට බලකා මූලස්ථානයට කැඳවා තිබෙන අතර මෙහිදී අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවයේ නිලධාරීන්ට කර්නල් තරනතුරද,විදුහල්පති සේවයේ පංතියේ අයට මේජර් තනතුරුද,විදුහල්පති සේවයේ ii පංතියේ අයට කපිතාන් තනතුරුද ප‍්‍රදානය කිරීමට නියමිතය.
පාසල් ප‍්‍රධානීන් ඇතුලු අධ්‍යාපන ප‍්‍රධානීන්ට හමුදා නිල තනතුරු බලහත්කාරයෙන් ප‍්‍රදානය කිරීම හරහා පාසල් මිලිටරිකරණයට ලක් කරමින් ඉදිරියේදී අධ්‍යාපන ක්‍ෂෙත‍්‍රය වෙතට මර්ධනීය හස්තය එල්ල කිරීම ආණ්ඩුවේ යටි අරමුණ බවත්  විදුහල්පති සේවයේ හා අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවයේ අයට මෙසේ හමුදා තනතුරු දැරීමට සිදුවීම තුළ තමන්ගේ වෘත්තීය අයිතිවාසිකම් වෙනුවෙන් පෙනී සිටීමේ අයිතිය ද අහිමිවන අතර ඉදිරියේදී සම්පූර්ණයෙන් හමුදා නීතියට යටත්ව එහි නියෝගයන්ට අනුව කටයුතු කරන්නට සිදුවීම අනිවාර්ය බවද ලංකා ගුරු සේවා සංගමය පවසයි.
පාසල් මිලිටරිකරණය නවතන ලෙසත්පාසල් ප‍්‍රධානීන් ඇතුලු නිලධාරීන්ට බලහත්කාරයෙන් හමුදා තනතුරු ප‍්‍රදානය නොකරන ලෙසටත් ලංකා ගුරුසේවා සංගමය ආණ්ඩුවේ බලධාරීන්ට අවධාරණය කරයි.