Saturday, January 19, 2013

සිංහල පීරියඩ් එකට එන ආමි සර්ලා

බල්ලගෙ වැඬේ බූරුවා කරන්න ගියොත් හරි බූරුවා ගෙ වැඬේ බල්ලා කරන්න ගියොත් හරි මොකද වෙන්නෙ? 

මේ කතාව මතක් වුණේ පසුගිය දවසක අනාවරණය වුණු පුවතක් නිසා. මේ පුවත තමයි උතුරේ පාසල්වල දරුවන්ට සිංහල භාෂාව උගන්වන්න හමුදා නිලධාරීන් යොදවන්න තීරණය කර තිබීම. 

උතුරේ දරුවන්ට සිංහල භාෂාව උගන්වන්න හමුදා නිලධාරීන් ! 

ඔව්! කාරණය ඇත්තක්. කිලිනොච්චිය, තුනුක්කායි, මුලතිව් කියන ප‍්‍රදේශවල පාසල් එකසිය තුනක් ඒ සඳහා දැනටමත් තෝරාගෙන අවසන්. මේ වෙද්දි කලාප අධ්‍යක්ෂවරුන් ලිඛිතවම දැනුවත් කරලයි තියෙන්නෙ. අදාළ හමුදා නිලධාරීන්ට කාලසටහන් ලබා දෙන ලෙස. ගුරු ව්‍යවස්ථාව පවා උල්ලංඝනය කරල මේ දිනවල සිද්ධ වෙන්නෙ හමුදා නිලධාරීන් ගුරු වෘත්තියට ඇතුළත් කරන එකයි. 

දැන් ඔබට ප‍්‍රශ්න කරන්න පුළුවන් ඇයි හමුදා නිලධාරියෙක්ට ගුරුවරයෙක් වෙන්න බැරිද කියල. නමුත් අප ඉදිරියේ ඇති ප‍්‍රශ්නය වනුයේ හමුදා නිලධාරියාගේ මෙම ගුරු භූමිකාව කුමක් අරබයාද යන්නයි. 

යුද්ධය අවසන් කළ බව කියා වසර තුනකට අධික කාලයක් ඉක්මවා ගොස් තිබුණත් උතුරට නිදහස හිමි වෙලා තියෙනවද? දෙමළ ජනතාව ඒ නිදහස භුක්ති විඳිනවද? හමුදා මුරපොළවල් , කඳවුරු වෙනුවට සිවිල් පරිපාලනයක් වෙනුවෙන් උතුර නිදහස් කර තියෙනවද? ඒ 9මාර්ගය අලුත් වුණාට උතුරු ජනතාවගෙ හද ගැස්මේ තිගැස්ම වෙනස් වෙලා තියෙනවද? 

දකුණට අනුව උතුර නිදහස්ය. ඒත් ඒ නිදහස් උතුර නිදහස් නම් තවමත් පැහැර ගැනීම් සිදු වෙන්නෙ ඇයි? සාක්ෂි මකාදැමුණු ඝාතන සිදු වෙන්නෙ ඇයි? එල්ටීටීඊ සාමාජිකයන් යැයි ලේබල් කරමින් විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍යයන් කඳවුරු තුළට ගාල් කරන්නෙ ඇයි? නම් ලැයිස්තු හදමින් තරුණයන් ලුහුබඳින්නෙ ඇයි? නිවෙස් ඉදිරිපිට නිවැසියන්ගෙ ඡායාරූප ප‍්‍රදර්ශනය කර තබන ලෙස අණ කරන්නෙ ඇයි? කඳවුරු එකින් එක ඉවත් කරනවා වෙනුවට දිනෙන් දින හන්දියක් හන්දියක් ගාණේ කඳවුරු, මුරපොළවල් ඇති කරන්නෙ ඇයි? පහනක් දැල්වීමක් වරදක් ලෙස සලකමින් විලංගු දමන්නෙ ඇයි? 

තත්වය මෙසේ පවතිද්දී තමයි උතුරේ පාසල් වෙත ‘සිංහල’ උගන්වන්නට යැයි කියමින් හමුදා නිලධාරීන් ගුරු පුටුවේ හිදුවන්නෙ. අදටත් හමුදා නිලධාරීන් ඉදිරියේ උතුරේ මිනිස්සුන්ගෙ සියලඟ වෙවුලවන තත්වයක් තුළ ගුරුවරුන් ලෙස හමුදාව? 

හමුදා විනයට අනුගත සොල්දාදුවන් ඉගැන්වීමට යෙදවීමෙන් සිදුවන්නේ උතුරේ දරුවන් අධ්‍යාපන විනයට යොමු කිරීම නොව හමුදා විනයට බලහත්කාරයෙන් යටත් කිරීමය. විචාරවත් නිර්මාණශීලී මිනිසුන් හමුදා විනය තුළ බිහි වන්නේ නැති බව පැහැදිලිය. නමෝ විත්තියෙන්ම ‘Yes sir’ ‘OK sir’ ලා විනා ‘No sir’ කියන අභියෝගාත්මක මිනිසා හමුදා විනයක් තුළ කිසි කලෙක බිහි වන්නේ නැහැ. ඇත්ත ඒකයි. 

අනෙක් පසින් පසුගිය කාලය තුළ හමුදා නිලධාරීන් වෙත එල්ල වූ අපරාධ, අපචාර චෝදනා ද සුළුපටු ඒවා නොවන බව ඔබ දන්නවා. අයෙක් ස්ත‍්‍රී අපචාරයකට චෝදනා ලබද්දී තවත් අයෙක් ළමා අපචාරයකට චෝදනා ලබනවා. හමුදා භටයන් යොදවාගෙන කැලෑ කැපුවාට, වැව් හෑරුවාට, නගර මධ්‍යයේ උද්‍යාන හැදුවාට, ඒවායේ මල් හිටෙව්වාට වසර තිහක මිලිටරි මානසිකත්වය ඇති ජීවිත සාමාන්‍ය ජීවිතය වෙත නැවත කැඳවීම පහසු නැහැ. ආරක්ෂක බලධාරීන් ඔවුන්ගේ එම ජීවන ගැටලුවට පිළියම් ලබාදෙනු වෙනුවට කරන්නේ එම මානසිකත්වයෙන් වැඩ ගැනීමට සැලැසුම් කිරීමයි. එනම් විරුද්ධවාදීන් මර්දනයට යෙදවීමයි. එහිදී සොල්දාදුවන් හා ජනතාව යන දෙගොල්ලම මර්දනකාරී යාන්ත‍්‍රණයේ ගොදුරු බවට පත් වෙනවා. 

යුද්ධයක් පැවැති සමයේත් ඉන් පසුවත් මිලිටරි සපත්තුවට පෑගී, පොඩි වී සිටින මිනිසුන්ට නැවත නැවතත් දල්වන්නෙ රතු එළිම නෙවෙයිද? 

මෙහිදී තවත් විශේෂ කරුණක් වන්නේ මේ මිලිටරි ආඥාදායකත්වය උතුරට පමණක්ද යන්නයි. මේ වන විට විශ්වවිද්‍යාලයට ඇතුළත් වීමට සුදුසුකම් ලබා සිටින ශිෂ්‍යයන්ට හමුදා කඳවුරු තුළ පුහුණුවක් ආරම්භ කර අවසන්. නමට ‘නායකත්ව පුහුණුව’ වුණාට වැඬේ ක‍්‍රියාත්මක වෙන්නෙ කොහොමද කියන්න දැන් රටම දන්නවා. ශිෂ්‍යයො අත-පය කඩාගෙන ආබාධිත වෙනවා විතරක් නෙවෙයි මරණයේ ගොදුරක් බවටම පත් වුණා. මේ විදියට හමුදා කඳවුරු තුළ කෙරෙන නායකත්ව පුහුණුව, පෞරුෂ වර්ධනය කුමක්ද? 

විදුහල්පතිවරුන් වෙත ‘කර්නල්’ තනතුරු ප‍්‍රදානය කිරීමත් මේ හා බැඳුණු තවත් විශේෂ කාරණයක්. එහිදීත් විදුහල්පතිවරුන්ටත් හමුදා පුහුණුවකට යටත් වෙන්න සිද්ධ වුණා. අන්තිමට විදුහලට ආවේ කර්නල් නිල ඇඳුමෙන් සැරසුණු ‘කර්නල් විදුහල්පතිතුමා.’ විදුහල්පතිවරයාගේ සිට ශිෂ්‍යයා දක්වාම මොකක්ද මේ කරන්න හදන මිලිටරි බලපෑම. 

එපමණක් නොවෙයි විශ්වවිද්‍යාල වෙත හමුදාව මැදිහත් වීම දිනෙන් දින ඉහළ යමින් තියෙනවා. එක පැත්තකින් ශිෂ්‍යයන් ත‍්‍රස්තවාදීන් විදිහට ලේබල් කරනවා. අත්අඩංගුවට ගන්නවා. ඔළු පළනවා. මේ හැම මොහොතකම මිලිටරි සපත්තුව එල්ල වෙන්නෙත් අධ්‍යාපන අයිතිය විතරක් නෙමෙයි මිනිස්සුන්ගෙ ජීවත් වීමේ අයිතීන් වෙනුවෙන් හඬ නඟපු ශිෂ්‍යයන්ගෙ පපුවට. අනෙක් කාරණය තමයි උපාධිධාරීන් දහස් ගාණක් ප‍්‍රාදේශීය ලේකම් කාර්යාලවලයි, අමාත්‍යාංශවලයි ඇගමැළි කඩද්දි, ඇයි ඉගැන්වීමේ කාර්යය සඳහා හමුදා නිලධාරීන්ම අවශ්‍ය වුණේ කියන එක. ගුරු සේවා ව්‍යවස්ථාවට අනුව උපාධිධාරීන්ව ගුරු සේවයට අනුයුක්ත කිරීමේ වරදක් ඇත්තේම නෑ. 

දැනුමින් සමන්විත මානව සම්පතක් සිටිය දී ඔවුන් පසෙකට දමා ලෙෆ්ටිනන්ට්ලා, කර්නල්ලා, බි‍්‍රගේඩියර්ලා ගුරුවරුන් ලෙස වෙස් ගන්වන්නට හදන්නෙ බලය වෙනුවෙන් මුළු මහත් සමාජයම මිලිටරිකරණය කිරීම මිස වෙන කුමක් වෙනුවෙන්ද? 

ආශිකා බ‍්‍රාහ්මණ

මොරටුව ගැටුම පිටුපස පෙරටුගාමී සමාජවාදීන් - එස්.බී.

S.B Dissanayake
මොරටුව විශ්වවිද්‍යාලයේදී පසුගියදා ඇති වූ ගැටුම පිටුපස පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය සිටිය හැකි බවට උසස් අධ්‍යාපන අමාත්‍ය එස්.බි.දිසානායක මහතා පැවැසීය. ඊයේ (18) කොළඹදී පැවැති ප්‍රවෘත්ති සාකච්ඡාවකදී හෙතෙම මේ බව ප්‍රකාශ කළේය. 

මේ පිළිබඳ සොයා බැලීම සඳහා අද (19) සවස 6.00ට ‍‍‍ජ්‍යෙෂ්ඨ නිලධාරීන්, අපරාධ පරීක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුවේ නිලධාරීන් සහ විශ්වවිද්‍යාල පාලනාධිකාරිය සමග විශේෂ සාකච්ඡාවක් පවත්වන බවද දිසානායක මහතා එහිදී ප්‍රකාශ කළේය. සංවිධානාත්මක පහරදීම් සම්බන්ධයෙන් ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ සැඟවුණු පිරිස් ලෙස ක්‍රියාකළ පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂයට අත්දැකීම් තිබෙන අතර සිද්ධියට වැරදිකරුවන් වන සියලුදෙනාම විශ්වවිද්‍යාලයෙන් අයින් කිරීමට ක්‍රියාකරන බවද දිසානායක මහතා වැඩිදුරටත් පැවැසීය.

Sunday, January 13, 2013

බඳවාගත් අභ්‍යාසලාභීන් ස්ථිර නොකර කොළඹට ගෙන්වා සංදර්ශන පැවැත්වීම ජුගුප්සාජනකයි

මාධ්‍ය නිවේදනයයි - 2013-01-10

            පසුගිය වසරේ අභ්‍යාසලාභීන් ලෙස බඳවාගන්නා ලද උපාධිධාරීන් මාස 11ක් ගතවීත් මෙතෙක් ස්ථිර කර නොමැත. වසර 7 ක් පුරා කරන ලද අඛණ්ඩ අරගලයකින් පසුව කරන ලද මෙම අවිධිමත් බඳවාගැනීම් නිසා සියලූ උපාධිධාරීන් අර්බුද රැුසකට මුහුණ පා ඇත. විශේෂයෙන් මාස 6 කින් රාජ්‍ය සේවයේ ස්ථිර පත්වීම් ලබාදෙන බවට ලිඛිතව පොරොන්දු වෙමින් පුහුණුවකට බඳවාගත්තද විවිධ ප‍්‍රකාශ නිකුත් කරමින් ඔවුන් අවුරුද්දක් පමණ රැුවටීමට ලක්කරන ලදී. ලබාදෙන දීමනාව වන රුපියල් 10000 ද ජීවත්වීමට කිසිසේත් ප‍්‍රමාණත් නොවන අතර එයද ඇතැම් දිස්ති‍්‍රක්කවල නිසියාකාරව ලබාදෙන්නේ නැත.
මේ අතර ආණ්ඩුව පසුගිය කාලය පුරා විවිධ මැතිවරණ ව්‍යාපාරයන් සඳහා පමණක් නොව උද්ඝෝෂණ, රැුස්වීම් සඳහාද මෙම බඳවාගත් උපාධිධාරීන් දේශපාලන බලහත්කාරය යොදවමින් සහභාගී කරවන ලදී. ඊට යම් විරෝධයක් එල්ල වන විට ‘‘මේව කරන්නෙ නැත්නම් උඹල ස්ථිර කරන්නේ නෑ’’ යනුවෙන් පවසමින් ඇතැම් විට තර්ජනය කිරීම්ද කරන ලදී.
ඉහත තත්ත්වය තුළ තවදුරටත් නිහඬව සිටීම වෙනුවට උපාධිධාරීන් නැවත සංවිධානය වෙමින් තිබුණි. විශේෂයෙන් උද්ඝෝෂණ, පාගමන්, සත්‍යග‍්‍රහ පවත්වමින් ආණ්ඩුවේ කඳුළු ගෑස්, බැටන් ප‍්‍රහාර මතින් ලබාගත් රැුකියා තුළ තවත් දුෂ්කරතා විදීමට අප සූදානම් නැත. මාස 11ක් පුරා අනේකවිද දුෂ්කරතා විඳ දරා ගත්තද තවත් බලාසිටිය නොහැකි තත්ත්වයක් උද්ගතව ඇත.
මෙකී නාටකයේ තවත් එක් අවස්ථාවක් ජනවාරි 12 දා තිරගත කිරීමට ආණ්ඩුව පිටපතක් සකස් කර ඇත. නැග එන විරෝධය හමුවේ කුමක් හෝ කළ යුතුයැයි සිතන ආණ්ඩුව සියලූ අභ්‍යාසලාභීන් කොළඹට ගෙන්වා මාධ්‍ය සංදර්ශනයක් පැවැත්වීම ඒ නාටකයයි. මෙම කැඳවීමද විවිධ බලහත්කාරී, ප්‍රෝඪාවන් යටතේ සිදුවන අතර, ස්ථිර කිරීමේ කටයුතු සිදුනොකර කරනු ලබන මෙම කටයුත්ත සඳහා බහුතරයක් දෙනා අකමැත්ත ප‍්‍රකාශ කර ඇත. නමුත් ‘‘ස්ථිර’’ කිරීමේ සිහිනය පෙන්වමින් කෙසේ හෝ ඔවුන් කොළඹට කැඳවනවා ඇත.
කෙසේ වෙතත් අප සියලූදෙනා උපාධිධාරීන් ලෙස ආණ්ඩුවෙන් ඉල්ලූවේ කුමක් හෝ රැුකියාවක් ලබාදෙන ලෙස නොවේ. එය අවධාරණය කළ යුතුමය. අප ඉල්ලා සිටියේ වෘත්තීය ගරුත්වය සහිතව ජීවත්වීමේ රැුකියාවකි. රාජපක්ෂ ආණ්ඩුවට හා මෙකී පාලන ක‍්‍රමයට එවැන්නක් ලබාදීමට නොහැකි බව අප හොඳාකාරව දැන සිටි අතර අප ඒ වෙනුවෙන් කරන අරගලය නතර කර නැත.
මේ තත්වය අභ්‍යාසලාභී උපාධිධාරින්ද අවබෝධ කරගත යුතුය. ප‍්‍රසූත නිවාඩු පවා නිසි පරිදි ලබානොදී, වෘත්තීය ගරුත්වය පමණක් නොව පෞද්ගලිකත්වයද අමුඅමුවේ නැති කරමින් ආණ්ඩුව සිදුකරන මෙම කි‍්‍රයාවන්ට දැන්වත් විරුද්ධ විය යුතුය. එය ඔබේ අයිතියකි. මතු පරම්පරාව වෙනුවෙන් ඔබේ යුතුකමකි. ඒ වෙනුවෙන් පෙරට එන මෙන් සියලූදෙනාගෙන් ඉල්ලා සිටිමු.

නීති විද්‍යාල ප‍්‍රවේශ විභාගයේ අක‍්‍රමිතා වහා නිවැරදි කරනු - syu


නීති විද්‍යාල ප‍්‍රවේශ විභාගයේ අක‍්‍රමිතා වහා නිවැරදි කරන ලෙස සමාජවාදී තරුණ සංගමය බලකර සිටී. එම සංගමය මගින් නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් මේ බව පවසා ඇති අතර එම සම්පූර්ණ නිවේදනය පහත පළවේ.
‘‘නීති විද්‍යාල ප‍්‍රවේශ විභාගයේ 2012 වර්ෂයේ ප‍්‍රතිඵල පිළිබඳ ඇතිවී තිබෙන ගැටලුව මේ වනවිටද විසඳී නැත. විභාගයට මුහුණ දුන් සිසුන් විභාගයේ බැලූබැල්මටම පෙණෙන අක‍්‍රමිකතා පිළිබඳව සතියකට ආසන්න කාලයක් තිස්සේ උද්ඝෝෂණයේ යෙදෙන අතර විභාග දෙපාර්තමේන්තුවනීති විද්‍යාලයඇතුළු රජයේ බලධාරින් අඳගොළුබිහිරන් සේ සිටින ප‍්‍රතිපත්තියකට මාරු වී තිබේ. නීති විද්‍යාල ප‍්‍රවේශ විභාගයේ දස වසරක ප‍්‍රතිඵල දෙස බැලූවිට 2011 සහ 2012 වර්ෂවල ද්‍රවිඩ මාධ්‍ය සිසුන්ගේ අසාමාන්‍ය වර්ධනයක් පෙන්නුම් කෙරෙන බව පැහැදිලිය. අප රටේද ලෝකයේ වෙනත් රටවල ද මෙවැනි විභාග ප‍්‍රතිඵලවල ප‍්‍රමාණාත්මක වර්ධනයන් පරීක්‍ෂා කළ බැලූ විට වර්ෂ දෙකක් ඇතුළතදී මෙවන් අසාමාන්‍ය වර්ධනයක් ඇතිවීම අස්වභාවිකය. මේ අනුව නිතී විද්‍යාල ප‍්‍රවේශ විභාගයේ මෙම සැකසහිත ස්වභාවය පිළිබඳ ශිෂ්‍යන් ඉදිරිපත් කරන කාරණය ඉතා තර්කානූකුලය. ඒ අනුව නීති විද්‍යාල බලධාරිනුත් විභාග දෙපාර්තමේන්තුවත්ආණ්ඩුවත් කළ යුත්තේ කසාය බිවු ගොලූවන් සේ සිටීම නොවවහාම ක‍්‍රියාත්මක වී මෙම විභාගය පිළිබඳ සාධාරණ හා අපක්‍ෂපාති පරීක්‍ෂණයක් කඩිනම්ව පැවැත්වීමයි. එසේ පරීක්‍ෂණයක් කඩිනම්ව පවත්වා වරද හඳුනා ගන්නා ලෙසත්වරද පිළිගන්නා ලෙසත් ඉන් පසුව වරද නිවැරදි කිරීම හා වරදට දායක වූ අයට නීත්‍යානුකූලව කටයුතු කිරීමත් කරන ලෙස සමාජවාදී තරුණ සංගමය බල කර ඉල්ලා සිටිමු.
එසේ වුවද මේ ප‍්‍රශ්නය පිළිබඳ රජයේ මැදිහත් වීමේ ස්වරූපය අනුව අපට හැඟී යන්නේ එක්කෝ රජයේ ඉහළ බලධරයින්ගේ අවබෝධය හා උවමනාව මත මෙම විභාග දූෂණය සිදුවී ඇති බවය. නො එසේනම් නීති විද්‍යාල ප‍්‍රවේශ විභාගයේ අක‍්‍රමිකතාවලට ජාතිවාදී ආගම්වාදී ස්වරූපයක් ලබාදීමට කටයුතු කරන කණ්ඩායම්වලට පහසු පිට්ටනියක් තනාදීම රජයේ අරමුණ බවය. එසේත් නැතිනම්5වසර ශිෂ්‍යත්ව විභාගයසාමාන්‍ය පෙළ විභාගයඋසස් පෙළ විභාගය හා රාජ්‍ය පරිපාලන විභාගය ඇතුළු මැතක දී පවත්වන සියලූ විභාග දූෂිත හා අක‍්‍රමිකතාවලින් ගහන ඒවා බවට පත්කළ විභාග දෙපාර්තමේන්තුව තවත් ඒ වර්ගයේම විවේචනයකින් ගලවා ගැනීම අරමුණු කරගෙන මෙම ප‍්‍රශ්නය දික්ගස්සන බවයි. අනෙක් අතට වත්මන් පවුල් පාලනය විසින් රටේ සියලූම ආයතන ආයතන වශයෙන් බිඳවට්ටවා ඇති නිසා කිසිදු රාජ්‍ය ආයතනයක් රටේ ඉහළම පවුලේ අයගේ ස්ථාවරය හා මැදහත්වීමේ ස්වරූපය දැනගන්නා තෙක් තම වගකීම් ඉටු නොකිරීමේ ස්වභාවය විසින් ඇතිකළ තත්වයක්ද විය හැක. එබැවින්
01. මෙම විභාගය පිළිබඳ සාධාරණ හා අපක්‍ෂපාති පරීක්‍ෂණයක් කඩිනම්ව පවත්වන ලෙසත්පරීක්‍ෂණයක් කඩිනම්ව පවත්වා වරද හඳුනා ගෙන එය රටේ ජනතාවට දැනුවත් කරන ලෙසත්වරද නිවැරදි කිරීම හා වරදට දායක වූ අයට නීත්‍යානුකූලව කටයුතු කිරීමත් කරන ලෙස සමාජවාදී තරුණ සංගමය බල කර ඉල්ලා සිටිමු.
02. අසාධාරණයට ලක් වූ නීති ප‍්‍රවේශ විභාග සිසු ගැටලුවට ජාතිවාදී ආගම්වාදී මුහුණුවරක් දීම ප‍්‍රශ්නය විසඳනවා වෙනුවට තවත් සංකීර්ණ කරනු ඇති නිසා මෙම ගැටලුව විසඳා ගැනීමට සිංහලදෙමළමුස්ලිම් සියලූම සිසුන් එක් වී කටයුතු කරන ලෙසත් සමාජවාදී තරුණ සංගමය ලෙස සහෝදරත්වයෙන් ඉල්ලා සිටිමු.''