Thursday, December 20, 2012

සා.පෙළ විභාගයේ ප්‍රශ්න පත්‍රවල දෝෂ

මෙවර පැවැති 2012 අධ්‍යයන පොදු සහතික පත් සාමාන්‍ය පෙළ විභාගයේ ප්‍රශ්න පත්‍රද දෝෂ සහිත බව වාර්තාවේ. පසුගියදා පැවැති විද්‍යාව ප්‍රශ්න පත්‍රයේ ප්‍රශ්න අංක 6 (A) ප්‍රශ්නයට අදාළ රූප සටහන වැරදියට නම්කර ඇත. එය උපයෝගී කරගෙන පිළිතුරු ලිවිමේදී සිසුන්ට ගැටලුවලට මුහුණදීමට සිදුව ඇත.

Wednesday, December 19, 2012

බිහිරන්ට ඇසීමට වඩාත් වැඩි ශබ්දයක් අවශ්‍යයි - වෛද්‍ය පීඨ ශිෂ්‍ය කි‍්‍රයාකාරී කමිටුවේ කැඳවුම්කරු නජිත් ඉන්දික සහෝදරයා

Najith Indika - MFSAC
ආණ්ඩුවේ වාර්තාවන්ට අනුවම මේ රටේ ජනතාවගෙන් 41%කගේ දවසක ආදායම රුපියල් 200 ට අඩුයි. එහෙම මිනිස්සු ඉන්න රටක තමයි ඔවුන් රුපියල් ලක්ෂ 65කට උපාධි ගන්න අධ්‍යාපන ක‍්‍රමයක් ස්ථාපිත කරන්න යන්නේ. මේක සරල ජනවහරකින් කිව්වොත් රටේ මිනිස්සුන්ට කුඩු කන්න පිච්චිය නැතිව ඉද්දි අණ්ඩුව බල්ලන්ට හැට්ට මහනවා මේක අපේ ප‍්‍රශ්නයක් නෙමෙයි. සමාජ ප‍්‍රශ්නයක්’’ යි වෛද්‍ය පීඨ ශිෂ්‍ය කි‍්‍රයාකාරී කමිටුවේ කැඳවුම්කරු නජිත් ඉන්දික සහෝදරයා ඊයේ මරදාන CSR ශාලාවේදී පැවති මාධ්‍ය හමුවේදී පැවසීය.

වැඩිදුරටත් අදහස් දැක්වූ ඔහු ,

‘‘මාලඹේ පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාලය ආරම්භ කළේ 2009 සැප්තැම්බර් පළමුවැනිදා. මේ වෙනකොට අවුරුදු 03ක් ඉක්මවලා. ආරම්භයේ සිටම සියලූ ආයතන, ජනතාව නොමග යැවූ මෙම වංචාකාරී ව්‍යපෘතියේ (SAITM) මුල් නම වුණේSouth Asian Institute of technology & management. පස්සේ හොර රහසේම ඒකSouth Asian Institute of technology & madicine බවට පත් වුණා. මෙහෙම පැවතුන මේ ආයතනයට පූර්ණ රාජ්‍ය අනුග‍්‍රහය ලැබුණේ 2010 රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාගේ දෙවන පත්වීමෙන් පස්සෙ. උසස් අධ්‍යාපන ඇමතිවරයා විදියට පත් වුණු එස්.බී. දිසානායක මහත්තයගෙ එකම වැඬේ වුණේ අධ්‍යාපන පෞද්ගලීකකරණය සුද්ද කරන එක. රජයේ විශ්වවිද්‍යාල කඩා වැටෙන්න ඉඩදීල ඔවුන් තම අධ්‍යාපන ප‍්‍රතිපත්තිය විදියට ‘‘අධ්‍යාපන පෞද්ගලීකකරණය’’ පිළිගන්න බව ප‍්‍රකාශ කළා. ප‍්‍රකාශ කළා විතරක් නෙමෙයි ඒ ඔස්සේ වැඩ කළා. රජරට වෛද්‍ය පීඨයේ අනාගතය අවිනිශ්චිතව තියෙද්දි අවශ්‍ය ප‍්‍රතිපාදන නොමැති කමින් මාලඹේ උපාධි කඩයට විශේෂ ගැසට් පත‍්‍රයක් මගින් රුපියල් මිලියන 600ක ණයක් ලබාදුන්නා රාජ්‍ය බැංකුවකින්. රජයේ මාධ්‍ය යෙදාගනිමින් විශාල ප‍්‍රමාණයක් ලබාදුන්නා.

එහෙම කරපු මාලඹේ උපාධි කඩයේ අද තත්වය මොකද්ද? සායනික පුහුණුවක් ලබාදීමට ක‍්‍රමවේදයක් නෑ. නමුත් වසරකට කණ්ඩායම් 02ක් බඳවා ගන්නවා. ආවේ එක් ශිෂ්‍යයෙක්ගෙන් ලක්ෂ 65ක්නෙ. ඕන දෙයක් විකුණනකොට වගේම අධ්‍යාපනය විකිණීමෙදිත් ලාභ සෙවීම තමයි ප‍්‍රමුඛ අරමුණ වෙන්නෙ. උසස්පෙළ අසමත් සිසුන් දෙදෙනෙක්ගෙ තොරතුරු හෙළිදරව් කළා. තවත් ඕනෑතරම් ඇති. ඇයි මේකෙදි වැදගත් වෙන්නෙ රුපියල් ලක්ෂ 65 ගෙවීම මිස විභාග සමත් වීම හෝ දක්ෂකම, උනන්දුව නෙවෙයි. මේ ‘‘මාලඹේ’’ මොඩල් එක තමයි ආණ්ඩුව තමන්ගේ ප‍්‍රතිපත්තිය වශයෙන් තෝරාගෙන තියෙන්නෙ. මෙකෙදි රටේ 98%ක් වෙච්ච දරුවන් අධ්‍යාපනයෙන් පිටමං කරන අතරේ 1%ක් 2%ක් වෙච්ච අතලොස්සක් වෙනුවෙන් විශ්වවිද්‍යාල හදන ප‍්‍රතිපත්තියක්.

ඒ නිසයි අපි විරුද්ධ. අධ්‍යාපනය වෙළඳ භාණ්ඩයක් කිරීමට අපි විරුද්ධයි. මේ අඩුපාඩුකම් මැද්දෙ හරි කි‍්‍රයාත්මක වන මේ නිදහස් අධ්‍යාපන ක‍්‍රමවේදය විනාශ කරනවට අපි විරුද්ධයි. ඒ මේ රටේ අතිමහත් බහුතරයක් දරුවන්ට අධ්‍යාපනය ලැබීමට ඇති අයිතිය වෙනුවෙන් අපි පෙනී සිටින නිසා. නමුත් ආණ්ඩුව තමන්ගේ ප‍්‍රතිපත්තිය කි‍්‍රයාත්මක කරන්න උත්සාහ කරනවා. හොඳම උදාහරණය අධ්‍යාපනයට ද.දේ.නි. 6%ක් ඉල්ලා විශ්වවිද්‍යාල ආචාර්යවරුන් සිදුකෙරුනු අරගලයෙන් පස්සෙ අයවැයේදි 1.8% සිට 1.5% දක්වා තවත් පහත හෙලීම. රටේ දින 5කට වරක් පාසලක් වැහෙනවා. විශ්වවිද්‍යාල බලන් ඉද්දි කඩාවැටෙනවා. ආචාර්යවරුන් පෞද්ගලික උපාධි කඩ කරා ඇදී යනවා වැඩි වැටුප් සොයාගෙන. මෙහෙම නිදහස් අධ්‍යාපන ක‍්‍රමය වට්ටවමින් තමයි ඔවුන් ‘‘මාලඹේ මොඩල් එක’‘ මේ සමාජෙට ආදේශ කරන්න යන්නෙ. මාලඹේ පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාලය තමයි මේ ව්‍යාපෘතියේ ‘‘නියමු ව්‍යාපෘතිය’’ මාලඹේ කරේ තියාගෙන පෙන්න පෙන්න තමයි ඔවුන් මේ ගමන යන්න හදන්නේ. ඒ නිසා මාලඹේ උපාධි කඩය පරාජය කළ යුතුයි. ඒ ආණ්ඩුවේ මේ ජනතා ද්‍රෝහී ගමන අනෙක් පැත්තට හරවන පළමු පියවර ඒක නිසා. ඒ පදනමිනුයි අපි ඊට විරුද්ධව අරගල කරන්නේ. දැන් කොතලාවල ආරක්ෂක විශ්වවිද්‍යාලයෙත් වෛද්‍ය උපාධිය මුදලට විකිණීමට සූදානම් වෙනවා. අපි මේ තත්වයට විරුද්ධව අරගල කරනවා.

මාලඹේ උපාධි කඩය තරම්ම පැරණිය ඊට එරෙහිව කළ අපේ අරගලය. අපි වෛද්‍ය පීඨ ශිෂ්‍ය කි‍්‍රයාකාරී කමිටුව විදියට විවිධ කි‍්‍රයාමාර්ග ගත්තා. උද්ඝෝෂණ, දැනුවත් කිරීම්, පාගමන් ආදී විශාල අරගලයක් ගෙනගියා. ඒ හරහා අපිට පුළුවන් වුණා රටේ විශාල මතවාදයක් මීට එරෙහිව නිර්මාණ්‍ය කරන්න. නමුත් තවමත් මාලඹේ උපාධි කඩය පවතිනවා.කියමනක් තියෙනවා ‘‘බිහිරන්ට ඇසීමට වඩාත් වැඩි ශබ්දයක් අවශ්‍ය’’ වේ. කියලා. අපි සූදානම් ආණ්ඩුවේ බිහිරන්ට ඇසෙන මට්ටමේ විශාල ශබ්දයක් නගන්න.

මේක සමාජ ප‍්‍රශ්නයක්. මුළු සමාජයම එකතුවෙලා මේ අධ්‍යාපන සංහාරයට, ආණ්ඩුවේ මේ අධ්‍යාපන ප‍්‍රතිපත්තියට විරුද්ධව සටන් කළ යුතුයි. ඉදිරි මාස 6 තුළ අපි දැවැන්ත අරගලයක් අරඹනවා. අනෙකුත් සහෝදර විශ්වවිද්‍යාල සිසුන්, වෛද්‍යවරුන්, දෙමාපියන්, වෘත්තීය සමිති හා ආචාර්යවරු ආදි බලවේග එකතු කරගත් දැවැන්ත අරගලයක් ඉදිරි වසරේ ආරම්භ කරනවා. ඒ කැපකිරීමට අපි සූදානම්. ආණ්ඩුවට චන්ද්‍රිකා, උල්කාපාත පෙන්නලා මේ ප‍්‍රශ්නෙ යටගහන්න දෙන්නෙ නෑ වගේම ඔවුන්ට උපාධි විකිණීම ගැන තීරණයක් ගන්න වෙන් මට්ටමට අපගේ අරගලය ඉදිරි කාලයේ ගෙන එනවා.’’

මාධ්‍ය ඒකකය
වෛද්‍ය පීඨ ශිෂ්‍ය කි‍්‍රයාකාරී කමිටුව

Monday, December 17, 2012

සාපෙළ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර කලින් පිටවීම අධ්‍යාපනයේ සමස්ත අර්බුදයේම ප‍්‍රකාශනයක්

Duminda Nagamuwa - FLSF
සාමාන්‍ය පෙළ විභාග ප්‍රශ්න පත්‍ර කලින් පිටවීම අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රයේ සමස්ත අර්බුදයේම ප්‍රකාශනයක් බවත් ආණ්ඩුවට බලය සම්බන්ධ කරුණුවලදී වරදින්නේ නැති නමුත් ජනතාවගේ ජීවිත සම්බන්ධ ගැටලුවලදී නිතරම වැරදීම් සිදු වන බවත් පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂයේ දේශපාලන මණ්ඩල සභික දුමින්ද නාගමුව මහතා පවසයි.

සාමාන්‍ය පෙළ විද්‍යාව ප්‍රශ්න පත්‍රය කලින් පිටවීම පිළිබඳව නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් ඔහු පෙන්වා දෙන්නේ අධ්‍යාපනය හා අධ්‍යාපන සඳහාත් අධ්‍යාපනය මුදලට විකිණීම සඳහාත් නිර්මාණය වී ඇති තරගය නිසා මෙවැනි තත්වයක් ඇති වන බවයි.

දුමින්ද නාගමුව මහතා නිකුත් කළ නිවේදනය‍ මෙසේය.

"දෙසැම්බර් 15වැනිදා පැවැත් වුණු අධ්‍යයන පොදු සහතික පත‍්‍ර සාමාන්‍ය පෙළ විභාගයේ විද්‍යාව ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රය පිටවී ඇති බවට තොරතුරු වාර්තා වෙමින් තිබේ. ඒ අනුව විද්‍යාව බහුවරණ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රයේ ප‍්‍රශ්න 19ක් පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති පවත්වන ගුරුවරයකු විසින් විභාගයට පෙර ආදර්ශ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රයක් හරහා සිසුන්ට ලබා දී ඇතැයි වාර්තා වී තිබේ. ඒ අනුව, විභාගයට පෙනී සිටි ඇතැම් සිසුන්ට විභාගයේ ප‍්‍රශ්න කලින් ලැබී තිබූ බවද අති බහුතරයක් සිසුන් ඒ හේතුවෙන් අසමානතාවට හා අසාධාරණයට ලක්ව ඇති බවද පැහැදිලිය.

අධ්‍යාපනයට හා විභාග ක‍්‍රියාවලියට අදාළව මෙවැනි සිදුවීම් වාර්තා වූ පළමු අවස්ථාව මෙය නොවේ. මීට පෙරද ගුරු අත්පොත්වල වැරදි, පෙළපොත්වල වැරදි, විෂය නිර්දේශ සකස් කිරීමේ ව්‍යාකූලතා ආදිය වාර්තා වූ අතර ජයේ විභාග පැවැත්වීමේදී විභාග ප‍්‍රශ්නපත‍්‍රවල හා විභාග ප‍්‍රතිඵලවල ගැටලුකාරී තත්වයන් නිරන්තරයෙන් උද්ගත විය. නිදසුනක් ලෙස 2012අගෝස්තු මස පැවැත් වූ උසස් පෙළ විභාගයේ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රවල බරපතළ දෝෂ පැවති අතර 2011උසස් පෙළ විභාගයේ ප‍්‍රතිඵල සම්බන්ධයෙන් ඇති වූ ව්‍යාකූලතා නිසා සිසුහු පීඩාවට පත් වූහ. 2012අගෝස්තු මස පැවති පහ ශ්‍රේණියේ ශිෂ්‍යත්ව විභාගයේ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර පිට වූ බව වාර්තා වූ නමුත් ආණ්ඩුව විධිමත් පරීක්ෂණයක් නොපවත්වාම එය ප‍්‍රතික්ෂේප කළේය. දැන් මෙවර සාමාන්‍ය පෙළ විභාගයට අදාළවද ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර පිටවීම පිළිබඳ චෝදනා එල්ල වී තිබේ. මේ තත්වය තුළ පාසල් අධ්‍යාපනයත් විභාග ක‍්‍රියාවලියත් පිළිබඳ විශ්වාසය බරපතළ ලෙස බිඳ වැටී තිබෙන අතර සිසුන්ගේ අධ්‍යාපන කටයුතුවලට එය සැලකිය යුතු බාධාවක් සිදු කර ඇත.

ලංකාවේ පාලකයින්ට අසමත්වීම්, අකාර්යක්ෂමතා සහ අත්වැරදීම් බහුලවම සිදු වන ක්ෂේත‍්‍ර ලෙස අධ්‍යාපනය, සෞඛ්‍ය සේවය වැනි ජනතාවගේ ජීවිතවලට බලපාන ක්ෂේත‍්‍ර ඉදිරියෙන් තිබේ. තමන්ගේ බලය රැක ගැනීම පිළිබඳ ප‍්‍රශ්නයේදී ඊට අදාළ ක්ෂේත‍්‍රවල පාලකයින්ට වැරදීම් සිදු වන්නේ නැත. ආණ්ඩුවේ පාලන කටයුතුවලට අදාළ ක්ෂේත‍්‍රවලදී හෝ එවැනි අනෙකුත් කටයුතුවලදී වංචා සිදුවීමට ඇති ඉඩකඩ අවම කර ඇති අතර ඒවා වහාම අනාවරණය කර ගැනේ. නිදසුනක් ලෙස අවසර නොමැති ගිනි අවි හෝ ව්‍යාජ මුදල් නෝට්ටු මුද්‍රණය කිරීම වැනි වංචාවන්ට ආණ්ඩුව ඉඩ තබන්නේ නැත. ඒ එය ඔවුන්ගේ බලය සමග සම්බන්ධිත නිසාය. ආණ්ඩුව නිතරම පාහේ අත්වැරදීම් හා මගහැරීම් පිළිබඳ මැසිවිලි නගන්නේ අධ්‍යාපනය, සෞඛ්‍ය සේවය වැනි ජනතාවගේ ජීවිතවලට අදාළ ක්ෂේත‍්‍රයන්හිදීය. මෙම පාලකයින් ප‍්‍රමුඛතාවයේ ලා සලකන්නේ සමාජයේ යහපැවැත්ම නොව සිය බලය රැක ගැනීම පමණක් බව මෙවැනි උදාහරණවලින් තව දුරටත් පැහැදලි වේ.

අනෙකුත් ක්ෂේත‍්‍ර මෙන්ම අධ්‍යාපන ක්ෂේත‍්‍රයද බරපතළ ලෙස දේශපාලනීකරණයට ලක් කර ඇත. විශේෂයෙන් විභාග දෙපාර්තමේන්තුව ගත් කල සුදුස්සන් පසෙක සිටියදී සිය දේශපාලන හිතවතුන් එහි මුල් පුටුවලට පත් කිරීම විසින් ක‍්‍රියාවලිය තවදුරටත් දුර්වල කර ඇත. ලංකාවේ පාලකයින්ගේ මෙම පසුගාමී ස්වභාවයද අධ්‍යාපනයේ බිඳ වැටීමට සැලකිය යුතු දායකත්වයක් ලබා දී ඇත. එපමණක් නොව, පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති පවත්වන ගුරුවරුන් විසින් විභාග ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර සොරකම් කිරීම පිළිබඳ සිදුවීම් දෛනිකව වාර්තා වන්නේ අධ්‍යාපනය සඳහාත් අධ්‍යාපනය මුදලට විකිණීම සඳහාත් නිර්මාණය කර ඇති තරගය හේතුවෙනි. වත්මන් නව ලිබරල් ධනවාදී ක‍්‍රමය තුළ අධ්‍යාපනය අධ්‍යාපනික අරමුණුවලින් විතැන් කොට වෙළඳ අරමුණු හා ලාභ අරමුණු වෙත යොමු කොට ඇත. මෙවැනි ප‍්‍රශ්න උද්ගත වන්නේ සිසුන්ට අධ්‍යාපනය ලබා දීමේ අරමුණට වඩා වැඩිපුර ලාභ ලැබීමේ අරමුණු ප‍්‍රමුඛත්වයට පැමිණීම හේතුවෙනි. එබැවින් ලංකාවේ අධ්‍යාපනය සම්බන්ධයෙන් ඇති වී තිබෙන මෙම අර්බුදකාරී තත්වය සමස්ත සමාජ අර්බුදයකම කොටසක් බව අපගේ අදහසයි.

දැනටමත් පාසල් පද්ධතියේ සම්පත් හා ගුරුවරු සම්බන්ධයෙන් පවතින විෂමතාව නිසා අසාධාරණයට ලක්ව සිටින සිසුන් විභාග ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර කලින් පිටවීම නිසා තවදුරටත් අසමානතාවට ලක්වීම වළක්වන ලෙසද විභාග ක‍්‍රියාවලියේ සිදු වන අක‍්‍රමිකතාවන්ට වහා විසඳුම් සොයන ලෙසද ආණ්ඩුවට බල කරන්නැයි සමස්ත ජනතාවගෙන් ඉල්ලා සිටින අපි අධ්‍යාපනය වෙළඳ භාණ්ඩයක් බවට පත් කරන වත්මන් සමාජ ආර්ථික උපාය මාර්ගය වෙනස් කර අධ්‍යාපනය සමාජ දායාදයක් කිරීමේ හා සියල්ලන්ගේම මූලික මිනිස් අයිතියක් බවට පත් කිරීමේ අරගලයකට ප‍්‍රවේශ වන ලෙසද ඉල්ලා සිටිමු. "