Friday, December 21, 2012

සිංහල ජනතාව සමග සංහිඳියාවෙන් කටයුතු කරනවා. රවුෆ් හකීම් ඇමැතිවරයා ජාතිවාදී අඳුරු තත්ත්වයකට රට රැගෙන යනවා.-රම්සි බාඩා

රවුෆ් හකීම් මහතා අධිකරණ ඇමැතිවරයා වශයෙන් පත්වූ පසු 2011 හා 2012 නීති විද්‍යාල ප්‍රවේශ විභාගයෙන් සමත් වන මුස්‌ලිම් ශිෂ්‍ය සංඛ්‍යාවේ අසාමාන්‍ය වැඩිවීමක්‌ සිදුවී ඇතැයි ජාතික විද්වත් සභාවේ සාමාජික නීතිඥ යලිත් විමලසුරේන්ද්‍ර මහතා පැවැසීය.

කොළඹ ජාතික පුස්‌තකාල හා ප්‍රලේඛන සම්මන්ත්‍රණ ශාලාවේදී ජාතික විද්වත් සභාව පෙරේදා (19 වැනිදා) පැවැත්වූ මාධ්‍ය හමුවකදී ඒ මහතා මේ බැව් කියා සිsටියේය.

ඒ මහතා මෙසේද ප්‍රකාශ කළේය.

නීතියේ න්‍යායන් අතර තිබෙනව කොතැන හෝ අයුක්‌තියක්‌ තිබේ නම් සමස්‌ථයම අයුක්‌තියට ලක්‌වන බව. අප දක්‌වන්නේ මුස්‌ලිම් විරෝධයක්‌ නොවේ. විභාගයෙන් සමත් වූ සියලු දෙනා සිංහල වුණා නම් එයත් වැරදියි.

නීති විද්‍යාල ප්‍රවේශ විභාගය හුදෙක්‌ සරල දෙයක්‌ නොවේ. ඉතාම තරගකාරීයි. වසරකට විසිදහසක්‌ (20000) පමණ ඉල්ලුම් කරන හත්දාහක (7000) ට ආසන්න සංඛ්‍යාවකට සාමාන්‍යයෙන් විභාගයට පෙනී සිටීමට ලැබෙනා දෙසිය විසිහපක්‌ (225) පමණ උපාධිය හැදැරීමට බඳවා ගන්නා ඉතාම තරගකාරී තත්ත්වයක්‌.

නීතිඥ වෘත්තීය උසස්‌ රැකියාවක්‌ ලෙස සැලකෙනවා. විශාල ආදායමක්‌ ඔවුන්ට උපයන්න පුළුවන්. මේ අනුව එම නීතිඥ සාමාජිකයා නියෝජනය කරන පවුල් සමාජයේ ඉහළට පැමිණෙනවා. තම නිලය, බලය හා ධනය යොදවලා පටු ජාතිවාදී වැඩපිළිවෙළක්‌ නීති ප්‍රවේශ විභාගයට යොදනව නම් ඉතා බරපතල තත්ත්වයක්‌. යුක්‌තියේ ක්‍රියාවලිය කඩා වැටෙනවා. නුසුදුස්‌සන් පත්වෙනවා.

ඇතැම් අය රැකියාවලින් ඉවත් වී මේ විභාගයට පෙනී සිටින්නේ. මොනරාගල හා ත්‍රිකුණාමලය වැනි ඈත පළාත්වලින් කොළඹට පැමිණ අධ්‍යාපන කටයුතුකර මෙම විභාගයට ඇතැම් අය මුහුණ දෙන්නෙ.

2004 වර්ෂයේදී අංක 491 දරන ප්‍රකාශයෙන් ශේ්‍රෂ්ඨාධිකරණයේදී අගවිනිසුරුවරිය දන්වා තිබෙනවා. යුක්‌ති සහගතව හා නිරවුල්ව නීති ප්‍රවේශ විභාගය පවත්වන ලෙස යනුවෙන් විමලසුරේන්ද්‍ර මහතා තවදුරටත් ප්‍රකාශ කළේය.

ජාතික විද්වත් සභාවේ සභික නීතිඥ ප්‍රියදර්ශන ගමගේ මහතා අදහස්‌ පළ කරමින් මෙසේ කියා සිටියේය.

2011 නීති ප්‍රවේශ විභාග ප්‍රතිඵල අස්‌වාභාවිකයි. විභාග අංකය අපහැදිලි වන ආකාරයට සංකේත අංකයක්‌ එකතුකර තිබෙනවා. අප සංකේත අංක ඉවත්කර ගවේෂනය කළා. එක ළඟ විභාග අංක තියෙන මුස්‌ලිම් ළමයි විසි දෙනෙක්‌ සමත්වී තිබෙනවා. සහෝදරයෝ දෙදෙනෙක්‌ නීති විභාග ප්‍රවේශ විභාගයෙන් සමත් වුණොත් නීති විද්‍යාලය ඒ පිළිබඳ විශේෂ සමීක්‍ෂණයක්‌ කරන්නේ යෑයි ඒ මහතා අවසන් වශයෙන් ප්‍රකාශ කළේය.

නීති ප්‍රවේශ විභාගය සඳහා සිංහල මාධ්‍යයෙන් ඉදිරිපත් වූ ශිෂ්‍යයකු වූ රම්සි බාඩා මහතා අදහස්‌ දක්‌වමින් මෙසේ කියා සිටියේය.

අප සිංහල ජනතාව සමග සංහිඳියාවෙන් කටයුතු කරනවා. රවුෆ් හකීම් ඇමැතිවරයා ජාතිවාදී අඳුරු තත්ත්වයකට රට රැගෙන යනවා. අක්‍රමිකතා සිදුකොට නීතිඥයන් වන ඇතැම් අය විනිසුරුවරුන් ලෙස පත්වේවි. ඔවුන් කොහොම යුක්‌තිය ඉටුකරයිද?

අප මේ අක්‍රමිකතාවයට විරෝධය දක්‌වමින් පෙත්සමක්‌ සකස්‌ කොට මේ සඳහා විරෝධය දක්‌වන අයගේ අත්සන් ලබාගෙන රජයට ඉදිරිපත් කරනවා. උද්ඝෝෂණ ව්‍යාපාරයක්‌ ගෙන යාමටත් සැලසුම්කර තිබෙනවා. දැඩි ක්‍රියාමාර්ග ගන්නවා. සංවිධානයක්‌ පිහිටුවා මෙම අක්‍රමිකතාවයට එරෙහිව අඛණ්‌ඩව කටයුතු කරනවා.

නැවත විභාගය පවත්වන ලෙස අප ඉල්ලා සිටිනවා. රහස්‌ පොලිස්‌ පරීක්‍ෂණයක්‌ සිදුකළ යුතුයි. ප්‍රශ්නපත්‍ර කලින් පිටවීමක්‌ සිදුවූයේද යන්න හා උත්තර පත්‍ර සඳහා ලකුණු දීමේදී මේ අක්‍රමිකතාවය සිදුවුණාදැයි සොයා බැලිය යුතුයි.

ඒ මහතා විසින් 2011 හා 2012 වසරවලට අදාළ නීති ප්‍රවේශ විභාගයේ දත්ත වාර්තාවක්‌ද ඉදිරිපත් කරන ලදී. නීතිඥ සමුදු හේවගේ මහතාද මෙහිදී අදහස්‌ දැක්‌වීය.


තෝරාගත් වසර  තෝරාගත් මුස්‌ලිම් සිසුන්
සම්පූර්ණ ගණන ගණන

2003       208       05

2004        212       03

2005        269       07

2006         249       09

2007         247       04

2008       261          08

2009       242         14

2010       237         09

2011        238       51

2012        309       78

2012 වසරේ ප්‍රථම ස්‌ථාන 3 ම මුස්‌ලිම් ලබ්ධිකයන් වන අතර පළමු 10 දෙනාගෙන් 6 දෙනෙකුම මුස්‌ලිම් ලබ්ධිකයන්ය. පළමු ස්‌ථාන 50 න් 28 ක්‌ මුස්‌ලිම් ලබ්ධිකයන්ය.

නීතිඥ යලිත් විමලසුරේන්ද්‍ර
චනක්‍ය ජයගොඩ

Thursday, December 20, 2012

සා.පෙළ විභාගයේ ප්‍රශ්න පත්‍රවල දෝෂ

මෙවර පැවැති 2012 අධ්‍යයන පොදු සහතික පත් සාමාන්‍ය පෙළ විභාගයේ ප්‍රශ්න පත්‍රද දෝෂ සහිත බව වාර්තාවේ. පසුගියදා පැවැති විද්‍යාව ප්‍රශ්න පත්‍රයේ ප්‍රශ්න අංක 6 (A) ප්‍රශ්නයට අදාළ රූප සටහන වැරදියට නම්කර ඇත. එය උපයෝගී කරගෙන පිළිතුරු ලිවිමේදී සිසුන්ට ගැටලුවලට මුහුණදීමට සිදුව ඇත.

Wednesday, December 19, 2012

බිහිරන්ට ඇසීමට වඩාත් වැඩි ශබ්දයක් අවශ්‍යයි - වෛද්‍ය පීඨ ශිෂ්‍ය කි‍්‍රයාකාරී කමිටුවේ කැඳවුම්කරු නජිත් ඉන්දික සහෝදරයා

Najith Indika - MFSAC
ආණ්ඩුවේ වාර්තාවන්ට අනුවම මේ රටේ ජනතාවගෙන් 41%කගේ දවසක ආදායම රුපියල් 200 ට අඩුයි. එහෙම මිනිස්සු ඉන්න රටක තමයි ඔවුන් රුපියල් ලක්ෂ 65කට උපාධි ගන්න අධ්‍යාපන ක‍්‍රමයක් ස්ථාපිත කරන්න යන්නේ. මේක සරල ජනවහරකින් කිව්වොත් රටේ මිනිස්සුන්ට කුඩු කන්න පිච්චිය නැතිව ඉද්දි අණ්ඩුව බල්ලන්ට හැට්ට මහනවා මේක අපේ ප‍්‍රශ්නයක් නෙමෙයි. සමාජ ප‍්‍රශ්නයක්’’ යි වෛද්‍ය පීඨ ශිෂ්‍ය කි‍්‍රයාකාරී කමිටුවේ කැඳවුම්කරු නජිත් ඉන්දික සහෝදරයා ඊයේ මරදාන CSR ශාලාවේදී පැවති මාධ්‍ය හමුවේදී පැවසීය.

වැඩිදුරටත් අදහස් දැක්වූ ඔහු ,

‘‘මාලඹේ පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාලය ආරම්භ කළේ 2009 සැප්තැම්බර් පළමුවැනිදා. මේ වෙනකොට අවුරුදු 03ක් ඉක්මවලා. ආරම්භයේ සිටම සියලූ ආයතන, ජනතාව නොමග යැවූ මෙම වංචාකාරී ව්‍යපෘතියේ (SAITM) මුල් නම වුණේSouth Asian Institute of technology & management. පස්සේ හොර රහසේම ඒකSouth Asian Institute of technology & madicine බවට පත් වුණා. මෙහෙම පැවතුන මේ ආයතනයට පූර්ණ රාජ්‍ය අනුග‍්‍රහය ලැබුණේ 2010 රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාගේ දෙවන පත්වීමෙන් පස්සෙ. උසස් අධ්‍යාපන ඇමතිවරයා විදියට පත් වුණු එස්.බී. දිසානායක මහත්තයගෙ එකම වැඬේ වුණේ අධ්‍යාපන පෞද්ගලීකකරණය සුද්ද කරන එක. රජයේ විශ්වවිද්‍යාල කඩා වැටෙන්න ඉඩදීල ඔවුන් තම අධ්‍යාපන ප‍්‍රතිපත්තිය විදියට ‘‘අධ්‍යාපන පෞද්ගලීකකරණය’’ පිළිගන්න බව ප‍්‍රකාශ කළා. ප‍්‍රකාශ කළා විතරක් නෙමෙයි ඒ ඔස්සේ වැඩ කළා. රජරට වෛද්‍ය පීඨයේ අනාගතය අවිනිශ්චිතව තියෙද්දි අවශ්‍ය ප‍්‍රතිපාදන නොමැති කමින් මාලඹේ උපාධි කඩයට විශේෂ ගැසට් පත‍්‍රයක් මගින් රුපියල් මිලියන 600ක ණයක් ලබාදුන්නා රාජ්‍ය බැංකුවකින්. රජයේ මාධ්‍ය යෙදාගනිමින් විශාල ප‍්‍රමාණයක් ලබාදුන්නා.

එහෙම කරපු මාලඹේ උපාධි කඩයේ අද තත්වය මොකද්ද? සායනික පුහුණුවක් ලබාදීමට ක‍්‍රමවේදයක් නෑ. නමුත් වසරකට කණ්ඩායම් 02ක් බඳවා ගන්නවා. ආවේ එක් ශිෂ්‍යයෙක්ගෙන් ලක්ෂ 65ක්නෙ. ඕන දෙයක් විකුණනකොට වගේම අධ්‍යාපනය විකිණීමෙදිත් ලාභ සෙවීම තමයි ප‍්‍රමුඛ අරමුණ වෙන්නෙ. උසස්පෙළ අසමත් සිසුන් දෙදෙනෙක්ගෙ තොරතුරු හෙළිදරව් කළා. තවත් ඕනෑතරම් ඇති. ඇයි මේකෙදි වැදගත් වෙන්නෙ රුපියල් ලක්ෂ 65 ගෙවීම මිස විභාග සමත් වීම හෝ දක්ෂකම, උනන්දුව නෙවෙයි. මේ ‘‘මාලඹේ’’ මොඩල් එක තමයි ආණ්ඩුව තමන්ගේ ප‍්‍රතිපත්තිය වශයෙන් තෝරාගෙන තියෙන්නෙ. මෙකෙදි රටේ 98%ක් වෙච්ච දරුවන් අධ්‍යාපනයෙන් පිටමං කරන අතරේ 1%ක් 2%ක් වෙච්ච අතලොස්සක් වෙනුවෙන් විශ්වවිද්‍යාල හදන ප‍්‍රතිපත්තියක්.

ඒ නිසයි අපි විරුද්ධ. අධ්‍යාපනය වෙළඳ භාණ්ඩයක් කිරීමට අපි විරුද්ධයි. මේ අඩුපාඩුකම් මැද්දෙ හරි කි‍්‍රයාත්මක වන මේ නිදහස් අධ්‍යාපන ක‍්‍රමවේදය විනාශ කරනවට අපි විරුද්ධයි. ඒ මේ රටේ අතිමහත් බහුතරයක් දරුවන්ට අධ්‍යාපනය ලැබීමට ඇති අයිතිය වෙනුවෙන් අපි පෙනී සිටින නිසා. නමුත් ආණ්ඩුව තමන්ගේ ප‍්‍රතිපත්තිය කි‍්‍රයාත්මක කරන්න උත්සාහ කරනවා. හොඳම උදාහරණය අධ්‍යාපනයට ද.දේ.නි. 6%ක් ඉල්ලා විශ්වවිද්‍යාල ආචාර්යවරුන් සිදුකෙරුනු අරගලයෙන් පස්සෙ අයවැයේදි 1.8% සිට 1.5% දක්වා තවත් පහත හෙලීම. රටේ දින 5කට වරක් පාසලක් වැහෙනවා. විශ්වවිද්‍යාල බලන් ඉද්දි කඩාවැටෙනවා. ආචාර්යවරුන් පෞද්ගලික උපාධි කඩ කරා ඇදී යනවා වැඩි වැටුප් සොයාගෙන. මෙහෙම නිදහස් අධ්‍යාපන ක‍්‍රමය වට්ටවමින් තමයි ඔවුන් ‘‘මාලඹේ මොඩල් එක’‘ මේ සමාජෙට ආදේශ කරන්න යන්නෙ. මාලඹේ පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාලය තමයි මේ ව්‍යාපෘතියේ ‘‘නියමු ව්‍යාපෘතිය’’ මාලඹේ කරේ තියාගෙන පෙන්න පෙන්න තමයි ඔවුන් මේ ගමන යන්න හදන්නේ. ඒ නිසා මාලඹේ උපාධි කඩය පරාජය කළ යුතුයි. ඒ ආණ්ඩුවේ මේ ජනතා ද්‍රෝහී ගමන අනෙක් පැත්තට හරවන පළමු පියවර ඒක නිසා. ඒ පදනමිනුයි අපි ඊට විරුද්ධව අරගල කරන්නේ. දැන් කොතලාවල ආරක්ෂක විශ්වවිද්‍යාලයෙත් වෛද්‍ය උපාධිය මුදලට විකිණීමට සූදානම් වෙනවා. අපි මේ තත්වයට විරුද්ධව අරගල කරනවා.

මාලඹේ උපාධි කඩය තරම්ම පැරණිය ඊට එරෙහිව කළ අපේ අරගලය. අපි වෛද්‍ය පීඨ ශිෂ්‍ය කි‍්‍රයාකාරී කමිටුව විදියට විවිධ කි‍්‍රයාමාර්ග ගත්තා. උද්ඝෝෂණ, දැනුවත් කිරීම්, පාගමන් ආදී විශාල අරගලයක් ගෙනගියා. ඒ හරහා අපිට පුළුවන් වුණා රටේ විශාල මතවාදයක් මීට එරෙහිව නිර්මාණ්‍ය කරන්න. නමුත් තවමත් මාලඹේ උපාධි කඩය පවතිනවා.කියමනක් තියෙනවා ‘‘බිහිරන්ට ඇසීමට වඩාත් වැඩි ශබ්දයක් අවශ්‍ය’’ වේ. කියලා. අපි සූදානම් ආණ්ඩුවේ බිහිරන්ට ඇසෙන මට්ටමේ විශාල ශබ්දයක් නගන්න.

මේක සමාජ ප‍්‍රශ්නයක්. මුළු සමාජයම එකතුවෙලා මේ අධ්‍යාපන සංහාරයට, ආණ්ඩුවේ මේ අධ්‍යාපන ප‍්‍රතිපත්තියට විරුද්ධව සටන් කළ යුතුයි. ඉදිරි මාස 6 තුළ අපි දැවැන්ත අරගලයක් අරඹනවා. අනෙකුත් සහෝදර විශ්වවිද්‍යාල සිසුන්, වෛද්‍යවරුන්, දෙමාපියන්, වෘත්තීය සමිති හා ආචාර්යවරු ආදි බලවේග එකතු කරගත් දැවැන්ත අරගලයක් ඉදිරි වසරේ ආරම්භ කරනවා. ඒ කැපකිරීමට අපි සූදානම්. ආණ්ඩුවට චන්ද්‍රිකා, උල්කාපාත පෙන්නලා මේ ප‍්‍රශ්නෙ යටගහන්න දෙන්නෙ නෑ වගේම ඔවුන්ට උපාධි විකිණීම ගැන තීරණයක් ගන්න වෙන් මට්ටමට අපගේ අරගලය ඉදිරි කාලයේ ගෙන එනවා.’’

මාධ්‍ය ඒකකය
වෛද්‍ය පීඨ ශිෂ්‍ය කි‍්‍රයාකාරී කමිටුව