C.W.W. Kannangara |
කන්නන්ගර මැතිතුමා අධ්යාපන ඇමැති වූයේ පූර්ණ නිදහස ලබා ගැනීමේ අරමුණින් ක්රියාත්මක වන සමාජයකය. එබඳු සමාජයක අනාගතය සාර්ථක වනුයේ එම ජනතාව තුළ ජාතිකාභිමානය, දේශීය සංස්කෘතිය, සාරධර්ම හා සිරිත් විරිත් පිළිබඳ ඇල්ම, සාක්ෂරතාව, පාලනය බාර ගැනීමේ පුහුණුව සහ ආත්ම විශ්වාසය වර්ධනය වුවහොත් පමණක් බව කන්නන්ගර ඇමැතිතුමා විශ්වාස කළේය. නූගතුන් පිරි සමාජයක් උගත් සමාජයක් බවට පත් කිරීමටත්, ආත්ම විශ්වාසයෙන් හීන ජනතාවක්, ආත්ම විශ්වාසයෙන් යුතු ජනතාවක් බවට පත් කිරීමටත් එතුමා උනන්දු විය. ගම්බද දුප්පත් නූගත් ගැමි ජනතාවට දැනුම ලබා දී ඔවුන් අතින් ගිලිහී ගිය අභිමානය, පිරිහී ගිය ජීවය නැවත ඇති කරලීමට හා දරුවන් සමඟ වැඩිහිටියන් එක්වර පාසලට කැඳවා ගැනීමට එතුමා උත්සාහ දැරීය. අධ්යාපනය ගමේ ජනතාවගේ සහාය හා උපදේශකත්වය යටතේ කිරීමටත්, පාසල ගමට ගෙන යමින් ගැමියන්ගේ කෘෂිකර්මාන්තය, සෞඛ්යය හා ජන ජීවිතය නඟාසිටුවීමට ද එතුමා ක්රියා කළේය. ගුවන් විදුලිය, ජංගම චිත්රපට ආදී සන්නිවේදන මාධ්යයන් පාසලේ සහ වැඩිහිටි පන්තිවල අධ්යාපනයට සහාය සේවාවක් ලෙස යොදා ගත්තේය. සෑම දරුවකුම ජාතියේ දරුවෙක් බවත්, සැමට සමාන අධ්යාපනයක් ලැබීමේ අයිතියක් ඇති බවත් එය රජයේ වගකීමක් බවත් දැක්වීය. එතුමාගේ අභිලාෂය වූයේ හිස, හිත, අත සෞඛ්ය (H 4) දියුණු කළ ශිෂ්ය පිරිසක් නිර්මාණය කිරීමය. මේ සඳහා පාසල් විෂය මාලාව බොහෝ දුරට ප්රායෝගික කිරීමටත්, අර්ථවත් කිරීමටත් නිසි පියවර ගත් අතර ඉගැන්වීම් ක්රම ද ඒ අනුව සකස් කරන ලදී. ජාතියේ අනාගතය වන දරුවන් මන්දපෝෂණයෙන් මුදා ගැනීම ස