Monday, December 17, 2012

සාපෙළ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර කලින් පිටවීම අධ්‍යාපනයේ සමස්ත අර්බුදයේම ප‍්‍රකාශනයක්

Duminda Nagamuwa - FLSF
සාමාන්‍ය පෙළ විභාග ප්‍රශ්න පත්‍ර කලින් පිටවීම අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රයේ සමස්ත අර්බුදයේම ප්‍රකාශනයක් බවත් ආණ්ඩුවට බලය සම්බන්ධ කරුණුවලදී වරදින්නේ නැති නමුත් ජනතාවගේ ජීවිත සම්බන්ධ ගැටලුවලදී නිතරම වැරදීම් සිදු වන බවත් පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂයේ දේශපාලන මණ්ඩල සභික දුමින්ද නාගමුව මහතා පවසයි.

සාමාන්‍ය පෙළ විද්‍යාව ප්‍රශ්න පත්‍රය කලින් පිටවීම පිළිබඳව නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් ඔහු පෙන්වා දෙන්නේ අධ්‍යාපනය හා අධ්‍යාපන සඳහාත් අධ්‍යාපනය මුදලට විකිණීම සඳහාත් නිර්මාණය වී ඇති තරගය නිසා මෙවැනි තත්වයක් ඇති වන බවයි.

දුමින්ද නාගමුව මහතා නිකුත් කළ නිවේදනය‍ මෙසේය.

"දෙසැම්බර් 15වැනිදා පැවැත් වුණු අධ්‍යයන පොදු සහතික පත‍්‍ර සාමාන්‍ය පෙළ විභාගයේ විද්‍යාව ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රය පිටවී ඇති බවට තොරතුරු වාර්තා වෙමින් තිබේ. ඒ අනුව විද්‍යාව බහුවරණ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රයේ ප‍්‍රශ්න 19ක් පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති පවත්වන ගුරුවරයකු විසින් විභාගයට පෙර ආදර්ශ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රයක් හරහා සිසුන්ට ලබා දී ඇතැයි වාර්තා වී තිබේ. ඒ අනුව, විභාගයට පෙනී සිටි ඇතැම් සිසුන්ට විභාගයේ ප‍්‍රශ්න කලින් ලැබී තිබූ බවද අති බහුතරයක් සිසුන් ඒ හේතුවෙන් අසමානතාවට හා අසාධාරණයට ලක්ව ඇති බවද පැහැදිලිය.

අධ්‍යාපනයට හා විභාග ක‍්‍රියාවලියට අදාළව මෙවැනි සිදුවීම් වාර්තා වූ පළමු අවස්ථාව මෙය නොවේ. මීට පෙරද ගුරු අත්පොත්වල වැරදි, පෙළපොත්වල වැරදි, විෂය නිර්දේශ සකස් කිරීමේ ව්‍යාකූලතා ආදිය වාර්තා වූ අතර ජයේ විභාග පැවැත්වීමේදී විභාග ප‍්‍රශ්නපත‍්‍රවල හා විභාග ප‍්‍රතිඵලවල ගැටලුකාරී තත්වයන් නිරන්තරයෙන් උද්ගත විය. නිදසුනක් ලෙස 2012අගෝස්තු මස පැවැත් වූ උසස් පෙළ විභාගයේ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රවල බරපතළ දෝෂ පැවති අතර 2011උසස් පෙළ විභාගයේ ප‍්‍රතිඵල සම්බන්ධයෙන් ඇති වූ ව්‍යාකූලතා නිසා සිසුහු පීඩාවට පත් වූහ. 2012අගෝස්තු මස පැවති පහ ශ්‍රේණියේ ශිෂ්‍යත්ව විභාගයේ ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර පිට වූ බව වාර්තා වූ නමුත් ආණ්ඩුව විධිමත් පරීක්ෂණයක් නොපවත්වාම එය ප‍්‍රතික්ෂේප කළේය. දැන් මෙවර සාමාන්‍ය පෙළ විභාගයට අදාළවද ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර පිටවීම පිළිබඳ චෝදනා එල්ල වී තිබේ. මේ තත්වය තුළ පාසල් අධ්‍යාපනයත් විභාග ක‍්‍රියාවලියත් පිළිබඳ විශ්වාසය බරපතළ ලෙස බිඳ වැටී තිබෙන අතර සිසුන්ගේ අධ්‍යාපන කටයුතුවලට එය සැලකිය යුතු බාධාවක් සිදු කර ඇත.

ලංකාවේ පාලකයින්ට අසමත්වීම්, අකාර්යක්ෂමතා සහ අත්වැරදීම් බහුලවම සිදු වන ක්ෂේත‍්‍ර ලෙස අධ්‍යාපනය, සෞඛ්‍ය සේවය වැනි ජනතාවගේ ජීවිතවලට බලපාන ක්ෂේත‍්‍ර ඉදිරියෙන් තිබේ. තමන්ගේ බලය රැක ගැනීම පිළිබඳ ප‍්‍රශ්නයේදී ඊට අදාළ ක්ෂේත‍්‍රවල පාලකයින්ට වැරදීම් සිදු වන්නේ නැත. ආණ්ඩුවේ පාලන කටයුතුවලට අදාළ ක්ෂේත‍්‍රවලදී හෝ එවැනි අනෙකුත් කටයුතුවලදී වංචා සිදුවීමට ඇති ඉඩකඩ අවම කර ඇති අතර ඒවා වහාම අනාවරණය කර ගැනේ. නිදසුනක් ලෙස අවසර නොමැති ගිනි අවි හෝ ව්‍යාජ මුදල් නෝට්ටු මුද්‍රණය කිරීම වැනි වංචාවන්ට ආණ්ඩුව ඉඩ තබන්නේ නැත. ඒ එය ඔවුන්ගේ බලය සමග සම්බන්ධිත නිසාය. ආණ්ඩුව නිතරම පාහේ අත්වැරදීම් හා මගහැරීම් පිළිබඳ මැසිවිලි නගන්නේ අධ්‍යාපනය, සෞඛ්‍ය සේවය වැනි ජනතාවගේ ජීවිතවලට අදාළ ක්ෂේත‍්‍රයන්හිදීය. මෙම පාලකයින් ප‍්‍රමුඛතාවයේ ලා සලකන්නේ සමාජයේ යහපැවැත්ම නොව සිය බලය රැක ගැනීම පමණක් බව මෙවැනි උදාහරණවලින් තව දුරටත් පැහැදලි වේ.

අනෙකුත් ක්ෂේත‍්‍ර මෙන්ම අධ්‍යාපන ක්ෂේත‍්‍රයද බරපතළ ලෙස දේශපාලනීකරණයට ලක් කර ඇත. විශේෂයෙන් විභාග දෙපාර්තමේන්තුව ගත් කල සුදුස්සන් පසෙක සිටියදී සිය දේශපාලන හිතවතුන් එහි මුල් පුටුවලට පත් කිරීම විසින් ක‍්‍රියාවලිය තවදුරටත් දුර්වල කර ඇත. ලංකාවේ පාලකයින්ගේ මෙම පසුගාමී ස්වභාවයද අධ්‍යාපනයේ බිඳ වැටීමට සැලකිය යුතු දායකත්වයක් ලබා දී ඇත. එපමණක් නොව, පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති පවත්වන ගුරුවරුන් විසින් විභාග ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර සොරකම් කිරීම පිළිබඳ සිදුවීම් දෛනිකව වාර්තා වන්නේ අධ්‍යාපනය සඳහාත් අධ්‍යාපනය මුදලට විකිණීම සඳහාත් නිර්මාණය කර ඇති තරගය හේතුවෙනි. වත්මන් නව ලිබරල් ධනවාදී ක‍්‍රමය තුළ අධ්‍යාපනය අධ්‍යාපනික අරමුණුවලින් විතැන් කොට වෙළඳ අරමුණු හා ලාභ අරමුණු වෙත යොමු කොට ඇත. මෙවැනි ප‍්‍රශ්න උද්ගත වන්නේ සිසුන්ට අධ්‍යාපනය ලබා දීමේ අරමුණට වඩා වැඩිපුර ලාභ ලැබීමේ අරමුණු ප‍්‍රමුඛත්වයට පැමිණීම හේතුවෙනි. එබැවින් ලංකාවේ අධ්‍යාපනය සම්බන්ධයෙන් ඇති වී තිබෙන මෙම අර්බුදකාරී තත්වය සමස්ත සමාජ අර්බුදයකම කොටසක් බව අපගේ අදහසයි.

දැනටමත් පාසල් පද්ධතියේ සම්පත් හා ගුරුවරු සම්බන්ධයෙන් පවතින විෂමතාව නිසා අසාධාරණයට ලක්ව සිටින සිසුන් විභාග ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර කලින් පිටවීම නිසා තවදුරටත් අසමානතාවට ලක්වීම වළක්වන ලෙසද විභාග ක‍්‍රියාවලියේ සිදු වන අක‍්‍රමිකතාවන්ට වහා විසඳුම් සොයන ලෙසද ආණ්ඩුවට බල කරන්නැයි සමස්ත ජනතාවගෙන් ඉල්ලා සිටින අපි අධ්‍යාපනය වෙළඳ භාණ්ඩයක් බවට පත් කරන වත්මන් සමාජ ආර්ථික උපාය මාර්ගය වෙනස් කර අධ්‍යාපනය සමාජ දායාදයක් කිරීමේ හා සියල්ලන්ගේම මූලික මිනිස් අයිතියක් බවට පත් කිරීමේ අරගලයකට ප‍්‍රවේශ වන ලෙසද ඉල්ලා සිටිමු. "

විභාග දෙපාර්තමේන්තුව නැමති රන් දෙවොලට හෙන වැදී හමාරයි.


මෙවර අපොස ස/පෙළ විභාගයේ විද්‍යාව බහුවරණ ප‍්‍රශ්ණ පත‍්‍රයේ ප‍්‍රශ්න හතලිහෙන් 19ක් අනුමාණ කර ඇති බවත් මෙය 542,260 ක් වූ විභාග අපේක්‍ෂකයින්ට සිදුවූ බරපතල අසාධාරණයක් බවත් එබැවින් වහා මේ පිළිබඳව පරීක්‍ෂණයක් පවත්වන ලෙසත් ලංකා ගුරු සේවා සංගමයේ ප‍්‍රධාන ලේකම් මහින්ද ජයසිංහ මහතා පවසයි. ඔහු මේ පිළිබඳව ප‍්‍රකාශ කළේ අද (16) නිපොන් හෝටලයේදී පැවති මාධ්‍ය හමුවක් අමතමිනි. ඔහු එහිදී දැක්වූ අදහස් පහත පළවේ.
"ඔබ කව්රුත් දන්නවා මේ වන විට සාමාන්‍ය පෙළ විභාගය පැවැත්වෙන බව. ඊයේ (15) වන විට විෂයන් පහක් අවසන් වී තවත් විෂයන් හතරක් පමනයි පැවැතැවීමට නියමිතව තිබෙන්නෙ. දැනට පවත්වනු ලැබූ සමහර විෂයන් වල තොරතුරු ළමුන් අතට පත්ව ඇතැයි කටකතා අහන්නට ලැබිලා තියෙනවා. නමුත් ඒ කටකතා මත පදනම් වෙලා රටට යමක් කියන්න අපට පුලූවන් කමක් තිබුනෙ නෑ. ඊයෙ දවසෙ අවසන් වුනා,විද්‍යාව පළවෙනි ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රය හා දෙවන ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රය. එය පැවැත්වුනා ඊයේ උදෑසන 8.30 සිට දහවල් 1.30 දක්වා. එම විභාගය අවසන් වීමත් සමගම රටේ මතු වුනා මහා ආන්දෝලනාත්මක තත්වයක්. එහි තිබුනු සමහර ප‍්‍රශ්න මුද්‍රණයේ වෙනසක්වත් නොමැතිව මීට පෙර බෙදාහැර තිබුනා එක්තරා උපකාරක පන්ති ගුරුවරයකු විසින්. අපි පසුගිය කාලෙ දිගින් දිගටම ජාතික විභාග පද්ධතියෙ තියෙන දුර්වල කම් ගැන අවධාරණය කරා විභාග දෙපාර්තමේන්තුවේ තියෙන අඩුපාඩුකම්. ඒ වගේම විභාග පද්ධතිය පවත්වාගෙන යාමේදී අතිවන ගැටලූ අපි පෙන්වා දුන්නා. මේකෙන් හරි පැහැදිලියි අපි මේ පිළිඹදව කරපු අනාවරණ කිසිවක් අදාළ බලධාරීන්ගෙ පැත්තෙන් අවධානයට ගෙන නැති බව. ඊයෙ ලබාදුන් විද්‍යාව පළවෙනි ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රයේ පිළිතුරු සැපයීමට ප‍්‍රශ්න හතලිහක් තිබුනා. එම ප‍්‍රශ්න වලින් විසි දෙවන ප‍්‍රශ්නයේ සිට හතලිස්වන ප‍්‍රශ්නය දක්වා ප‍්‍රශ්න දහනවයක් ඒ විදියටම ඊට කළින්විද්‍යාවේ මහා ගෙදර,වසර ගණනාවක විශේෂඥ දැනුම හා අත්දැකීම් පදනම් කරගෙන පසුගිය වසර වල මෙන්ම මෙවරද මෙම අනුමාන ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රය සපයනු ලබන්නේ විද්‍යාවේ මහා ඇදුරු විසින් කියලා. මෙම විද්‍යාවේ මහා ඇදුරු මීට කලින් සපයළා තියෙනවා ප‍්‍රශ්න පනහක්. ඒ ප‍්‍රශ්න වලින් සමහර ප‍්‍රශ්න වලට ඔහු දාල තියෙනවා විශේෂ ලකුණක්ඒ තමයි හිනා මුහුණක්. එය හැම එකටම නෑහැ. ප‍්‍රශ්න පනහෙන් විසි හයකට පමණක් තියෙනවා එම හිනා මුහුන. එම ප‍්‍රශ්න විසිහයෙන් දහනවයක්ම ඊයෙ ලබාදුන් විද්‍යාව පළවෙනි ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රයේ තියෙනවා. ඒවායින් පශ්න දෙකක තියෙනවා සුළු වෙනසක්ඒ තමයි විසිදෙවන ප‍්‍රශ්නයේ වරණ දෙකක පමණක් වෙනසක් කර තිබෙනවා. නමුත් ප‍්‍රශ්නයේ කිසිඳු වෙනසක් නෑ. එය එහෙම්පිටින්ම සමාන්‍යයි. විසිතුන්වන ප‍්‍රශ්නයේත් ප‍්‍රශ්නය එහෙම්පිටින්ම සමානයි. එහි තිබෙනවා සෙන්ටිගේ‍්‍රඩ් අංශක තිහ කියලා වරණයක්. ඒ වෙනුවට ඔහුගේ තියෙන වරණය තමයි සෙන්ටිගේ‍්‍රඩ් අංශක තිස්පහ. මේ වෙනස්කම් දෙක හැර කිසිඳු වෙනසක් ඔහු ලබාදුන් අනුමාන ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රයේ නැහැ.
අපි අහනවා මේ විදියට අනුමාන කළ හැක්කේ කුමන සත්වයාටද විභාග ප‍්‍රශ්නපත‍්‍රයක් ප‍්‍රශ්න හතලිහයිඑයින් දහනවයක්ම අනුමාන කර තිබෙනවාප‍්‍රශ්න දෙකක සුළු වෙනස්කම් දෙකක් හැරෙන්නට ඉතිරි දාහතම සමාන වී තිබෙනවා. සමහර විද්‍යාත්මක කැරුණු අපි හිතමු අනුමාණ කරා කියලානමුත් මේ විදියට අකුරක්වත් වෙනස්වෙන්නෙ නැතුව අනුමාණ කරන්න පුලූවන් කමක් නෑ අපි විස්වාස කරණ වදියට. මේකෙ ප‍්‍රශ්න දෙකක් තියෙනවා ඒවා මෙහෙමයි. අධිවේගී මාර්ග වනාන්තර ප‍්‍රදේශ හරහා තැනීමෙන් වනජීවීන් සංචරණය කරණ ස්වභාවික මන්පෙත් ඇහිරෙයිමෙය ජෛව විවිධත්වයට බලපෑම් අති කරයි,මෙයට පිළියමක් ලෙස වඩාත් සුදුසු වන්නේප‍්‍රශ්නය ඒකමයි. ඔහු ඊයේ මාධ්‍යට ඔහුගේ පැත්තෙන් ප‍්‍රකාශයක් ඉදිරිපත් කර තිබෙනවාඔහු අභියෝග කර තිබෙනවාමම විද්‍යාවේ මහා ඇදිරි`දුවරයෙක් ඒ නිසා මට මෙවැනි අනුමාණ කිරීම් කළ හැකියි කියා. අපි අහනවා මෙවැනි ප‍්‍රශ්න කොහොමද අනුමාණ කරන්නෙ කියලාමෙවැනි ප‍්‍රශ්න අකුරක්වත් නෑර අනුමාණ කරන්න තරම් කෙතරම් බුද්ධිමතෙක්ද ඔහු එතකොට. අනිත් ප‍්‍රශ්නය හතලිස් වන ප‍්‍රශ්නයබුන්දලආණවිලූන්දාව වැනි ශ‍්‍රී ලංකාවේ කරදිය ආශ‍්‍රිත තෙත් බිම් ලෝක උරුම ලෙස පිළිගෙන ඇති,ආවේණික ජීව විශේෂ පැවතීම මෙන්ම විශාල ලෙස සංචාරක පක්ෂීන් පැමිනීමද මේවායේ විශේෂ ලක්ෂණ වෙයි එවැණි තෙත් බිමකට ජළ යෝජනා ක‍්‍රමයකින් පිටවන මිරිදිය එක්වීමෙන් සිදුවිය හැකි හානිය නිවැරදිව විස්තර කෙරෙන ප‍්‍රකාශය තෝරන්නකියලා ප‍්‍රකාශ හතරක් දී තිබෙනවා. එම ප‍්‍රශ්නය ඒ අයුරින්ම ඔහුගේ අනුමාන ප‍්‍රශ්න පත‍්‍රයේ හතලිස් නව වන ප‍්‍රශ්නය ලෙසට ලබා දී තිබෙනවා. අපි අහනවා මෙහෙම අනුමාණ කරන්න පුලුවන් කාටදමොන ජගතෙකුටදමේ ප‍්‍රශ්න දෙක විශේෂයෙන් අරන් පෙන්නුවේමේ ප‍්‍රශ්න දෙක විද්‍යාවේ සාමාන්‍ය දැනීම මැනීම සඳහා ලබා දී තිබෙන ප‍්‍රශ්න. තවත් ප‍්‍රශ්න තිබෙනවා ඒවා සමහර විද්‍යාත්මක කරුණු. ඒ වගේ ඒවා සමාන වෙන්න පුලුවන් මොකක් හරි කරල උපකල්පනය කරා කියලා හරි හිතමුකොඒ කිසිම ප‍්‍රශ්නෙක රූප සටහන් වල වත් කිසි`දු වෙනසක් නැහැ. මේ වෙනකොට අපොස සා/පෙළ විභාගය සඳහා ලංකාව පුරාම ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යාවො 542,260 ක් පෙනී සිටිනවා.
මෙවැනි සිදුවීම්වලින් බරපතල හානිය වෙන්නෙ ඒ සියළුම දෙනාට. අපි මීට කලින් සිටම අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයෙ සිදුවෙන බරපතල අකටයුතුකම් ගැන කියා සිටියා. පසුගිය ශිෂ්‍යත්ව විභාගයේදී අපි එම සිදුවීම් හෙළිදරව් කරා. නමුත් අවසානයේ වුනේ මොකක්දලංකා ගුරු සේවා සංගමය මගින් හෙළිදරව් කරපු සිදුවීම් සම්බන්ධයෙන් පරීක්‍ෂණ නොරක මාව දඩු කඳේ ගහන්න උත්සාහ කරා. මේක තමයි ආණ්ඩුව මගින් ඒවට දීපු පිළිතුර. නමුත් දැන් නැවතත් අපි කියපු කාරණා තහවුරු වෙනවා මෙවැනි සිදුවීම් මගින්. ඒ නිසා අපි කියනවා මේ සිදුවීම් ගැන විභාග දෙපාර්තමේන්තුවත්අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයත් සාධාරණ පරීක්‍ෂණයක් කළ යුතුයි. එහෙම සාධාරණ පරීක්‍ෂණයක් කරල රටට ඇත්ත කරුණු හෙළිදරව් කළ යුතුයි. එහෙම නැතුව නිකම්ම නිකම් වාර්තා ඉදිරිපත් කරලා මෙවැනි බරපතල සිද්ධීන් වලට විසඳුම් සොයන්න බැහැ.
542,260 කට වෙලා තියෙන බරපතල අසාධාරණයට අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය විසඳුම් ලබා දිය යුතුයි. එහෙම නැතිව පසුගිය කාලෙ මේ වගේ සිදුවීම්වලදි අධ්‍යාපන ඇමතිවරයා ඒව යට ගහන්න කියපු කථා කියලා මේක යටගහන්න සූදානම් වෙන්න එපා."
                                  තවත් චායාරූප මෙතනින්

Sunday, December 9, 2012

ටියුෂන් කුමට මෙලෙසේ!

මේ නම් මහා විපරීතයකි. අඩියෙන් අඩිය බිහිවන පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති ඉදිරිපිට පෙළගැසෙන දරුවන් ශීඝ්‍රයෙන් ඉහළ යන අයුරු කියාපාන්නේ මහා අරුමයකි. ඉවක්‌ බවක්‌ නොමැතිව පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති කරා හතිලමින් දිවයැම හැර ඉන් පරිබාහිර කටයුතුවලට ඉඩහසරක්‌ දරුවන්ට නැතැයි කිවහොත් එය අතිශයෝක්‌තියක්‌ නොවේ. ඒ තරමටම මේ ව්‍යාපාරය විසින් දෙමාපියන් මෙන්ම දරුවෝද ආක්‍රමණය කරනු ලැබ සිටිති. කැමැත්තෙන් හෝ අකමැත්තෙන් හෝ ඊට අනුගත වීම හැර වෙනත් විකල්පයක්‌ නොමැති තත්ත්වයක්‌ නිර්මාණය කරනු ලැබ තිබේ. විභාගයම හැර වෙනත් අත්දැකීමක්‌ දරුවන්ට නැත. විභාගයම සිහිකරනු විනා ඉන් මෙපිට නිදහසක්‌ දරුවන්ට නැත.

උපකාරක පන්තිවලට සහභාගි වීම නිසා සිසුන් ශාරීරික හා මානසික ගැටලුවලට මුහුණ පාන බව ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාව අනාවරණය කළේ පසුගිය 2010 වසරේ කරන ලද සමීක්‍ෂණයකිනි. සිසුන් උපකාරක පන්තිවලට සහභාගි වීම පිළිබඳ තත්ත්වය, ඒවාට යොමු වීමට බලපාන හේතු සාධක සොයා බැලීම හා ඒ ආශ්‍රීතව ඇති වන සමාජ ගැටලු හඳුනා ගැනීම වැනිs අරමුණු හයක්‌ ඉලක්‌ක කරගනිමින් කරන ලද එම සමීක්‍ෂණයේ ප්‍රතිඵල එතරම් සමාජය උකහාගත් බවත් නොපෙනේ.

ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාව මෙම සමීක්‍ෂණය සඳහා පළාත් හතක දිස්‌ත්‍රික්‌ක පහළොවක්‌ පුරා විහිදුණු පාසල් අසූවක සිසුසිසුවියන් යොදාගෙන තිබිණි. මෙම පාසල් අසූවට ජාතික පාසල් තිහක්‌ ද ඇතුළත් විය.

10 වැනි ශ්‍රේණියේ සිසුහු 2578 ක්‌ද, 12 වැනි ශ්‍රේණියේ සිසුන් 884 ක්‌ද සමීක්‍ෂණයට ඇතුළත් වූහ. මීට අමතරව උසස්‌ පෙළ විභාගයට පෙනී සිටි ඉන් සමත් වූ සිසුන් 310 ක්‌ පාසල් 135 ක්‌ නියෝජනය වන පරිදි සමීක්‍ෂණයට යොදා ගැනිණි. එමෙන්ම 10 වැනි ශ්‍රේණියේ හා උසස්‌ පෙළ පන්තිවල උගන්වන ගුරුවරුන් 513 ක්‌ හා දෙමව්පියන් 220 ක්‌ ද ඒ සඳහා ඇතුළත් කරන ලදී.

සමීක්‍ෂණයට අනුව දහවැනි ශ්‍රේණියේ විෂයයන් සඳහා වැඩියෙන්ම උපකාරක පන්ති පවත්වා ඇත්තේ රජයේ පාසලක ඉගැන්වීමේ යෙදී සිටින ගුරුවරුන් වන අතර එම ප්‍රතිශතය දළ වශයෙන් සියයට 65 ඉක්‌මවා ඇත. උසස්‌ පෙළ පන්ති පිළිබඳ අවධානය යොමු කිරීමේදී උපකාරක පන්ති පවත්වන රජයේ ගුරු ප්‍රතිශතය සියයට 40 ක්‌ පමණය.

මීට දෙවසරකට පෙර පැවැත් වූ මෙම සමීක්‍ෂණය අනුව දහවැනි ශ්‍රේණියේ සිසුන් මාසයකට එක්‌ විෂයක්‌ සඳහා රුපියල් 325 ක්‌ පමණද උසස්‌ පෙළ වාණිජ විෂයධාරාවේ සිසුන් එක්‌ විෂයකට රුපියල් 425 ක්‌ පමණද විද්‍යා විෂයධාරවල සිසුන් එක්‌ විෂයකට රුපියල් 775 ක්‌ පමණ ද වැය කරන බව අනාවරණය විය. කෙසේ වුවද තනි තනිව හෝ අඩු ශිෂ්‍ය සංඛ්‍යාවක්‌ වෙනුවෙන් ගුරුවරුන්ගෙන් ඉගෙන ගැනීමේදී ශිෂ්‍යයකු වැය කළ යුතු මුදල මීට වඩා බෙහෙවින් වැඩි බව සමීක්‍ෂණ වාර්තාව පෙන්වා දුන්නේය. එපමණක්‌ නොව 10 වැනි ශ්‍රේණියේ සියලුම සිසුන් විෂයයන් දහයක්‌ සඳහා මාසයකට රුපියල් දශ ලක්‍ෂ 255 ක්‌ අවම වශයෙන් උපකාරක පන්ති සඳහා වැය කරන අතර උසස්‌ පෙළ වානිජ විෂය ධාරාවේ සිසුන් මාසයකට වැය කරන මුදල රුපියල් දශලක්‍ෂ 74 කි. කලා විෂය ධාරාවේ සිසුන් මාසයකට රුපියල් දශලක්‍ෂ 98 ක්‌ හා ජීවවිද්‍යා විෂයධාරාවේ සිසුන් මාසයකට රුපියල් දශ ලක්‍ෂ 89 ක්‌ද වැය කරන බව එම වාර්තාවේ සඳහන්ව ඇත. තවද උසස්‌ පෙළ ගණිතය විෂය ධාරාවේ සිසුන් මාසයකට වැය කරන මුදල රුපියල් දශ ලක්‍ෂ 68 ක්‌ වේ. රුපියල් දශලක්‍ෂ ගණනින් වැය කරන මේ මුදල් උපකාරක පන්ති ගාස්‌තු පමණි. 

උපකාරක පන්තිවලට සහභාගි වීමේදී සිසුන්ට ඇතිවන ගැටලු සම්බන්ධයෙන්ද කරුණු රැසක්‌ මෙම සමීක්‍ෂණ වාර්තාව අනාවරණය කර තිබිණි.

එනම්, උපකාරක පන්තිවලට සහභාගි වීමේ අතුරු ප්‍රතිඵල ලෙස ප්‍රේම සබඳතා අපචාර ක්‍රියා, මත්ද්‍රව්‍ය භාවිතය වැනි සමාජ සංස්‌කෘතික විරෝධී ක්‍රියාවන් සඳහා සිසුන්ට ඉඩ ලැබීම, අතවරවලට තර්ජනයන්ට ගොදුරු වීම මෙන්ම සිසුන් ශාරීරික හා මානසික ගැටලුවලට මුහුණ පෑම වැනි කරුණු ඒ අතර වෙයි. නිසි වෙලාවට ආහාර නොගැනීම, සමබල ආහාර නොගැනීම හා ක්‍ෂණික ආහාරපානවලට යොමු වීම නිසා සිසුන් ශාරීරික රෝගවලට ගොදුරු වන බවද විවේකය හා විනෝදය අඩුවීම, අධික තෙහෙට්‌ටුව මෙන්ම දැඩි මානසික පීඩනයකින් කල්ගත කිරීම නිසා සිසුන් මානසික රෝගවලට ගොදුරු වීමේ ප්‍රවණතාව වැඩි වෙමින් පවතින බවද අනාවරණය කළ කොමිෂන් සභා වාර්තාව මෙම සියලු ව්‍යසනයන්ට හේතුව විභාග උන්මාදය හා ඒ සඳහා උපකාරක පන්තිවලට සහභාගි වීම බව පැහැදිලිව පෙන්වා දුන්නේය.

සමීක්‍ෂණයෙන් පසුව කොමිෂන් සභාව එළඹි අතිශය වැදගත් නිගමන රැසක්‌ද වෙයි. සමස්‌ත අධ්‍යාපන ක්‍රියාවලියම විභාග කේන්ද්‍රීය වූ රටාවකට යොමු වීම උපකාරක පන්තිවලට සහභාගි වූ පමණින්ම විභාගවලින් සමත් නොවන බව තහවුරු වීම ජාතික ගුරුමාරු ප්‍රතිපත්තියක්‌ ක්‍රියාත්මක නොවීම නිසා පාසල්වල ගුරු විෂමතාව වර්ධනය වීම ඒ අතරින් ප්‍රධාන වෙයි.

සියලුම පාසල් අධීක්‍ෂණය හා නියාමනය සඳහා ශක්‌තිමත් ව්‍යqහයක්‌ ඇති කර පාසල් අධීක්‍ෂණය සඳහා වැඩපිළිවෙළක්‌ සකස්‌ කළ යුතු බවට ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාව අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයට යෝජනා කරන්නේ ඉහත සියලු කරුණු සැලකිල්ලට ගනිමිනි. අධීක්‍ෂණ ක්‍රියාවලියට සම්බන්ධ වන සියලුම නිලධාරීන්ට විධිමත් අධ්‍යාපන නායකත්වයක්‌ ලබාදීමට කටයුතු කිරීම මෙන්ම සාමාන්‍ය පෙළ සිසුන් බහුතරයක්‌ උපකාරක පන්තිවල සහාය අපේක්‍ෂා කරන ගණිතය විද්‍යාව හා ඉංග්‍රීසි විෂයයන්හි ඉගෙනුම් - ඉගැන්වීම් ක්‍රියාවලිය අධීක්‍ෂණය සඳහා වැඩි අවධානයක්‌ යොමු කිරීමද තවත් යෝජනාවක්‌ ලෙස ඉදිරිපත් කර ඇත. ගුරුවරුන්ගේ සේම සියලු අධ්‍යාපන අධ්‍යක්‍ෂවරුන්ගේ කාර්ය සාධන ඇගයීමට අදාළ ක්‍රමවේද සකස්‌ කිරීම හා ඇගයීම ක්‍රියාත්මක කිරීමට සුදුසු ක්‍රියාමාර්ග ගැනීමද අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයට යෝජනා කළ කොමිෂන් සභාව විධිමත් ලෙස පාසල්වල ගුරු තුලනය කළ යුතු යෑයිද කීවේය.

තවද විභාග කේන්ද්‍රීය අධ්‍යාපනයට විකල්පය වශයෙන් දැනට යෝජිත පාසල් පාදක ඇගයීම් වැඩපිළිවෙළ ක්‍රියාවට නැගීම ද එහි තවත් යෝජනාවකි.

මීට අමතරව පාසල, දෙමාපියන්, පළාත් සභා හා පළාත් අධ්‍යාපන දෙපාර්තමේන්තු, ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනය, ජාතික ළමා ආරක්‍ෂක අධිකාරිය, ශ්‍රී ලංකා පොලිස්‌ දෙපාර්තමේන්තුව හා උපකාරක පන්ති ගුරුවරුන් ඉටුකළ යුතු කාර්යන් ද වෙන් වෙන් වශයෙන් සඳහන් කර තිබේ.

2010 වසරේදී සමීක්‍ෂණය කර පසුගිය වසරේදී (2011) එළිදක්‌වන ලද ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාවේ මෙම වාර්තාව පිළිබඳ යළිත් ලියා තබන්නට සිදුවූයේ කලිsන් සඳහන් කළා සේ ශීඝ්‍රයෙන් බිහිවන උපකාරක පන්ති ක්‍රියාවලියේ අවිචාරවත්භාවය කදිමට දිස්‌වෙමින් පවතින නිසා ය. පහ ශ්‍රේණියේ ශිෂ්‍යත්ව විභාගය ද, සාමාන්‍ය පෙළ හා උසස්‌ පෙළ විභාග තරමට ම තරගකාරීය. සාමාන්‍ය පෙළ හා උසස්‌ පෙළ විභාග සඳහා පවතින උපකාරක පන්ති ක්‍රියාවලිය 6, 7 හා 8 දක්‌වා ද, ශිෂ්‍යත්වය ඉලක්‌ක කර ක්‍රියාත්මක උපකාරක පන්ති ඉන් ඔබ්බට ගොස්‌ මේ වන විට 2, 3 හා 4 වැනි ශ්‍රේණිවල ඉංග්‍රීසි හා ගණිතය වැනි විෂයයන් කරා ද නැඹුරු වී ඇති අයුරු පුදුම එළවන සුළුය.

මෙම වසරේ අවසාන වාරයේ නිවාඩුව දැන් ආරම්භ වී තිබේ. ලබන වසරේ (2013) හය වැනි පන්තියට ඇතුළත් වන දරුවන් සඳහා මේ මොහොතේ සිටම ගණිතය, ඉංග්‍රීසි, විද්‍යාව පමණක්‌ නොව සිංහල, විෂයය සඳහා ද උපකාරක පන්ති ආරම්භ කර ඇත. ලබන වසරේ තුන්වැනි පන්තියට පා තැබීමට අපේක්‍ෂා කරන දරුවන් සඳහා ද ඉංග්‍රීසි හා ගණිතය විෂයයන් වෙනුවෙන් උපකාරක පන්ති ආරම්භ කර තිබේ. එක්‌ දෙමවුපියෙක්‌ සිය දරුවා මේ උපකාරක පන්තියකට ඇතුළත් කළ විට සෙසු දෙමවුපියෝ ද සිය දරුවන් ඇදගෙන ඒ කරා ඇදෙති. මෙලෙස පන්ති ආරම්භ කරන බහුතරයක්‌ ප්‍රාථමික ශ්‍රේණිවලට උගන්වන රජයේ පාසල්වල ගුරුවරු ය. පවතින ක්‍රමය හමුවේ උපකාරක පන්ති රැල්ලට හසුනොවන දෙමවුපියෙක්‌ දරුවෙක්‌ වෙත්නම් ඒ ඉතා අල්ප පිරිසකි. ඒ සුළු පිරිසට වුව ගැටලු රැසකට මුහුණ දීමට සිදුව ඇත. ඇතැම් ගුරුවරු පන්ති කාමරයේදී ඉගැන්වීම් නොකරති. එමගින් ඔවුන් අපේක්‍ෂා කරන්නේ තමන්ගේ උපකාරක පන්තියට දරුවන් ගෙන්වා ගැනීමය. උපකාරක පන්තියේදී සිය හැකියාව, දක්‍ෂතාව මුදලට අලෙවි කරන එවැනි ගුරුවරු පාසල් පන්ති කාමරයේදී නිදි කිරමින් මාසය අවසානයේ ජනතාවගේ බදු මුදලින් වැටුප් ද ලබති. උපකාරක පන්තියට නොපැමිණෙන දරුවා කෙතරම් දක්‍ෂයකු වුවත් පන්ති කාමරයේදී කිසිදු සැලකිල්ලකට භාජන නොකෙරේ. සිදුවන්නේ කොන් කිරීමය. දරුවන්ගේ මනස කඩා ඉහිරවන්නේ මනස හැදිය යුතු ගුරුවරයාම වීමේ අභාග්‍යයට මුහුණ දීමට දෙමවුපියන්ට සිදුවී ඇත. එවැනි අවස්‌ථාවන්හිදී දෙමවුපියන් අපේක්‍ෂා කරන්නේ දරුවා මානසිකව ඇද වැටීම වැළැක්‌වීම සඳහා උපකාරක පන්තියට අකැමැත්තෙන් හෝ යොමු කරවීමය. මේ තත්ත්වය සාමාන්‍යකරණය වී තිබෙන බවට දෙමවුපියෝ සාක්‍ෂි දරන්නාහ.

ශිෂ්‍යත්ව විභාගය වෙනුවෙන් වසර කිහිපයක්‌ උපකාරක පන්ති කරා දරුවන් යෑවීමේ අරමුණ වන්නේ ජනප්‍රිය පාසලකට ඇතුළත් කර ගැනීමය. ඒ වෙනුවෙන් නමක්‌ දිනූ රජයේ පාසල්වල ගුරුවරු ඕනෑ තරම් සිටිති. ද්විතීයික පාසල් දහසේ සංවර්ධනයෙන් පසු ශිෂ්‍යත්ව විභාගයට ඇති තරගය අඩු වනු ඇතැයි අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය වරින් වර ප්‍රකාශ කළේය. එහෙත් ඒ සංවර්ධනය පිළිබඳව ද එතරම් විශ්වාසයක්‌ තැබිය නොහැකි වන්නේ 'මහින්දෝදය' විද්‍යාගාරයට පමණක්‌ මුල්ගල් තබමින් යන ඉබි ගමන නිසාය. මේ වාතාවරණය හමුවේ දෙමවුපියන්ට ද කළ හැකි යමක්‌ නැත. එහෙයින් ශිෂ්‍යත්ව උපකාරක පන්ති කරා දරුවන් යොමු කිරීමට දෙමවුපියන්ට සිදු වී තිබේ. ඒ අතර දෙවැනි, තුන්වැනි, හතරවැනි ශ්‍රේණියේ දරුවන්ට ඉංග්‍රීසි හා ගණිතය යන විෂයයන් සඳහා උපකාරක පන්ති ආරම්භ කරන ගුරුවරයාගේ අරමුණ කුමක්‌ ද? එහි ඇත්තේ 'බිස්‌නස්‌' ඉලක්‌කයකි. මේ 'බිස්‌නස්‌' මානසිකත්වය විසින් දෙමවුපියන් වෙත එල්ල කරනු ලබන පෙළඹවීම අවසානයේ කරකැවෙන්නේ දරුවන් දෙසට ය. කැමැත්තෙන් හෝ අකැමැත්තෙන් හෝ 'පොතට පමණක්‌ සීමා වෙයව්' යන විධානය දරුවන් මත පටවනු ලැබේ. විභාගය පමණක්‌ ඔවුන්ගේ මනසට කාවැදීමට ඉඩ හරිනු ලැබීමේ කනගාටුදායක ඉරණම හමුවේ දරුවෝ අසරණ වෙති. නිවාඩු කාලයක්‌ උන්ට නැත. කෙළිදෙළෙන් ගත කළ යුතු ඒ වටිනා කාලය උපකාරක පන්තියේ දිය කර හැරීමට ඔවුන්ට සිදුවෙයි. එමෙන්ම 6. 7, 8, ශ්‍රේණිවල දරුවන් ද උපකාරක පන්ති සඳහා යොමු කිරීමේදී දෙමවුපියන් දැඩි ලෙස සැලකිලිමත් විය යුතුය. පවතින රැල්ලට ගසාගෙන නොයන දෙමවුපියන්ට සිය දරුවන්ගේ වටිනා ජීවිත කාලය පොත පතටම පමණක්‌ නොව ජීවිතයට අත්‍යවශ්‍ය වෙනත් ගුණාංගයන් උකහා ගැනීම වෙනුවෙන් යොමු කිරීමට හැකි වනු ඇත.

මීට දෙවසරකට පෙර ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාව කළ සමීක්‍ෂණය අනුව උපකාරක පන්ති සඳහා දෙමවුපියන් ගෙවමින් සිටි රුපියල් දශලක්‍ෂ ගණන අද වන විට දෙගුණ වී ඇතිවාට සැක නැත. එසේ නම් දෙමවුපියන්ට දැරීමට සිදුව ඇති බර සුළුපටු නොවේ. කොමිෂන් සභාවේ යෝජනා ක්‍රියාත්මක කිරීමට අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය මැළි වන තාක්‌ උපකාරක පන්ති දඬුඅඬුවේ සිර වීමට දරුවන්ට සිදු වෙයි. උසස්‌ පෙළ විෂයයන් හි කොටස්‌ සාමාන්‍ය පෙළ විෂය මාලාවට ඇතුළත් කරන බව අධ්‍යාපන ඇමැති බන්දුල ගුණවර්ධන මහතා මීට පෙර කිහිප වරක්‌ ම ප්‍රකාශ කර තිබිණි. උසස්‌ පෙළ විෂය කොටස්‌ සාමාන්‍ය පෙළ විෂය මාලාවට ඇතුළත් කරන ලෙස යෝජනා කර තිබුණේ ද උපකාර පන්ති ඔස්‌තාර්ලා පිරිසකි. ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනයේ ද මේ පිළිබඳ සාකච්ඡා වට කිහිපයක්‌ ම පැවැත්විණි. එහෙත් ජාතියේ වාසනාවට එය ක්‍රියාත්මක නොවීය. ක්‍රියාත්මක වූයේ නම් සාමාන්‍ය පෙළ සිසුන් දැනට යන උපකාරක පන්තිවලට අමතරව තවත් විෂයයන් තුනක්‌ සඳහා උපකාරක පන්ති සොයා ගත යුතුව තිබිණි. උපකාරක පන්ති ඔස්‌තාර්ලා පිරිසකගේ වුවමනාව ක්‍රියාත්මක කිරීමේ අවශ්‍යතාවක්‌ අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයට තිබූ බව නම් පැහැදිලිය. එම අවශ්‍යතාව පසෙකලා කොමිෂන් සභාවේ යෝජනා ක්‍රියාවට නැගීම සඳහා අමාත්‍යාංශය දැන්වත් අවධානය යොමු කළ යුතුය.

හිඟ වැටුප්, උසස්‌ වීම්, විටුප් විෂමතා ඉවත් කිරීම වැනි ඉල්ලීම් කිහිපයක්‌ මුල්කර ගනිමින් ප්‍රධාන පෙළේ ගුරු වෘත්තීය සංගම් මේ වන විට සටනක්‌ ආරම්භ කර තිබේ. පසුගිය 4 වැනිදා සංකේත වැඩ වර්ජනයක නිරත වූ ඔවුහු ලබන වසරේ නව පාසල් වාරයේදී සිය සටන තීව්‍ර කිරීමට සූදානමින් සිටිති. එම ඉල්ලීම් සම්බන්ධයෙන් අපට ගැටලුවක්‌ නැත. හිමි විය යුතු දේ හිමි කර දීම බලධාරීන්ගේ වගකීමක්‌ හා යුතුකමක්‌ ද වෙයි. එමෙන්ම උපකාරක පන්ති ව්‍යාපාරයේ රජයමින් දෙමවුපියන් දරුවන් අසරණ කරන සිය සගයන් පාලනය කිරීමේ වගකීමක්‌ ද ගුරු සංගම්වලට තිබිය යුතුය. දෙලක්‍ෂ විසිදහසකට අධික ගුරුවරුන් අතරින් උපකාරක පන්ති මෙහෙයවන්නේ සුළු පිරිසක්‌ බව අපි දනිමු. වගකීම විසිකර මුදල් පසුපසම පමණක්‌ හඹා යන ඒ පිරිස පාලනය කිරීම වෙනුවෙන් ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාව කර ඇති යෝජනා ක්‍රියාත්මක කරන්නැයි බලකිරීමට ගුරු සංගම් සූදානම් ද යන ප්‍රශ්නය අප සතුව පවතී.

සිය කාලය, ශ්‍රමය කැප කරමින් මුදල් පසෙකලා මේ රටේ දුවා දරුවන්ට සිප් සතර දෙන අත්‍යන්තයෙන් ම දෙවිවරුන් වන් ගුරුවරු දහස්‌ සංඛ්‍යාත පිරිසක්‌ පාසල් පද්ධතියේ වෙත්. ඔවුන් වෙනුවෙන් අපේ ගෞරවය පුද කරමු. උපකාරක පන්ති මෙහෙයවන සුළු පිරිසක්‌ නිසා ඒ ගෞරවය ද කෙළෙසී යනු දැකීමට රිසි නොවෙමු.


නිලන්ත මදුරාවල-divaina