Friday, February 8, 2013

ජනපතිතුමනි, අපි කම්පා වෙන්නම් ඔබ සතුටු වෙන්න - අන්තරය

තම ආර්ථික ප්‍රතිපත්ති මගින් පාසල් සිසුන්ට අත්කර දී ඇති ඉරණම සම්බන්ධයෙන් කම්පාවීම ජනාධිපතිවරයාගේ තවත් හුදු මාධ්‍ය සංදර්ශනයක් පමණක් බවත් පාසල් දරුවන්ට සොරකමේ යෙදෙන්නට සිදුව ඇත්තේ අධ්‍යාපන පෞද්ගලීකරණය කිරීමේ ආණ්ඩුවේ ප්‍රතිපත්ති හේතුවෙන් බවත් අන්තර් විශ්වවිද්‍යාලීය ශිෂ්‍ය බල මණ්ඩලය පවසයි.
පාසලේ තීන්ත ආලේප කිරීමට මුදල් ලබාදීම සදහා පාසල් ශිෂ්‍යයාවකට සොරකමේ යෙදීමට සිදුවීම සම්බන්ධයෙන් නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් අන්තර් විශ්වවිද්‍යාලයීය ශිෂ්‍ය බල මණ්ඩලය මේ බව ප්‍රකාශ කර තිබේ.
එම නිවේදනය මෙසේය.
පාසලේ තීන්ත ආලේප කිරීම සඳහා ගෙනෙන්නට කියූ රු.800ක මුදලක් දෙමව්පියන්ට ගෙවීමේ හැකියාවක් නොමැතිවීම නිසා අසල වත්තකින් රු.320ක් වටිනා පොල් ගෙඩි අටක් ඇහිලූ ශිෂ්‍යාවක් හොරණ මහෙස්ත‍්‍රාත්වෙත ඉදිරිපත් කිරීමෙන් අනතුරුව රු.50000ක ශරීර ඇපයක් මත මුදාහරිනු ලැබූ පුවතක් ඊයේ පුවත්පත්වල වාර්තා කර තිබුණි. එය අප කාගේත් හදවත් කම්පාවට පත්කරනු ලබන පුවතක් වන අතර ඒ පිළිබඳව මාධ්‍යවේදියකු රජයේ කැබිනට් ප‍්‍රකාශක කෙහෙළිය රඹුක්වැල්ල මහතාගෙන් ඇසු පැනයකට දෙන ලද පිළිතුරෙන් අපි තවත් කම්පාවට පත්වීමු.
ඔහු ප‍්‍රකාශකර ඇත්තේ මෙම ප‍්‍රවෘත්තිය ඇසීමෙන් ජනාධිපතිවරයා බලවත් කම්පාවට පත් වූ බවයි. මෙය නම් ආශ්චර්යයක් මැයි. ජනාධිපතිතුමා කම්පාවට පත්ව තිබේ. ඝාතකයකු දිනපතා පුද්ගලයන් ඝාතනය කරන ගමන් සියතින් ඝාතනය වන පුද්ගලයන් පිළිබඳව කම්පා වන්නේ යැයි කිව හොත්.....මෙයද එවැනිම කතාවක් නොවන්නේ ද?
දෙමව්පියන්ගෙන් පාසල්වල නඩත්තුට මුදල් අය කරන්නේ ඇයි? එය විදුහල්පතිවරයාගේ වරදකින් සිදුවූවක්ද? නැත. ආණ්ඩුව පාසල්වලට වෙන්කරන ප‍්‍රතිපාදන කපා එහි නඩත්තුවට පාසල් සංවර්ධන මණ්ඩල නම් ව්‍යුහයක් හඳුන්වා දෙන ලදි. ඒ හරහා පාසල් නඩත්තු කිරීම දෙමව්පියන්ගෙන් මුදල් අයකර සිදු කරනු ලැබේ. මේ සිදුවීම එම වැඩපිළිවෙලේ එක් ප‍්‍රතිවිපාකයක් පමණි. තවත් වාර්තා නොවන සිදුවීම්නම් කොතෙක් ඇත්ද?
නඩත්තුවට අයකරන මුදල් දීගත නොහී පාසල් ගමන නැවතුනු දරුවන් කී දෙනෙක් ඇත්ද? දරුවන් පාසල් නොයන විට වැලපෙන දෙමව්පියන් කොතෙක් ඇත්ද? ඒ මුදල් සොයනන්ට ගොස් සොරුන් ලෙස හංවඩු ගසන ලද දරුවන් කීදෙනෙක් සිටීද? මේ අශ්චර්යමත් දේශයේ හැටිය. මේ ආඩම්බරකාර තාත්තා අපට දායාද කළ ඉරණමයි. අද ඔහු කිඹුල් කදුළු හෙළයි. ප‍්‍රතිපාදන වැඩිකර පාසල් නඩත්තුවේ වගකීමෙන් දෙමව්පියන් නිදහස් කරන්නැයි අරගල කරන විට සිසුන්ට, අචාර්යවරුන්ට දේශද්‍රෝහියෝ යැයි කීවේත්, මහ උජාරුවට වාර්ෂිකව ඉදිරිපත් කරන අයවැයෙන් අධ්‍යාපන ප‍්‍රතිපාදන කැපුවේත් ඔහුය. එසේනම් දරුවන්ට තමන්ම අත්කළ ඉරණම දැක කම්පාවීමට ඔහුට අයිතියක් තිබේද? ඇත්තටම ඔහුට කම්පනයක් තිබේ ද? නැත. මෙය තවත් රඟපෑමක් පමණි. ඒ නිසා අපි එතුමාට කියමු. අපි කම්පා වෙන්නෙමු. ඔබ සතුටු වෙන්න.
එසේම අපි මෙහිදී ජනතාවට කියා සිටිමු. මේ කිඹුල් කඳුළුවලට නොරැුවටෙන්න. දැන් වත් අවදිවිය යුතුය. හෙට මේ ඛේදවාචකයේ ගොදුර ඔබගේ දරුවා විය හැකිය

Monday, February 4, 2013

උසස් පෙළ සමත් සියලූ දෙනා සරසවි වරම් වෙනුවෙන් අරගල කළ යුතුයි - දුමින්ද නාගමුව


උසස් පෙළ විභාගයෙන් සමත් වූ සියලූ දෙනාටම සරසවි වරම් හිමි විය යුතු බවත් එය ඔවුන්ගේ අයිතියක් බවත පෙන්වා දුන් පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂයේ දේශපාලන මණ්ඩ සභික දුමින්ද නාගමුව මහතා, එම අයිතිය දිනා ගැනීම වෙනුවෙන් අරගල කළ යුතු යැයි අවධාරණය කළේය. දෙමාපියන් තම දරුවන්ට ඉගැන්වීම සඳහා විශාල වෙහෙසක් ගන්නා බවත් එහෙත් ඉන් නතර නොවී එම වෙහෙසෙහි ප‍්‍රතිඵල ලැබීමට නම් තවත් අරගලයක් ඇති බවත් ඔහු පැවසුවේය.
දුමින්ද නාගමුව මහතා මෙම අදහස් පළ කළේ අද එම පක්ෂයේ ප‍්‍රධාන කාර්යාලයේ පැවති මාධ්‍ය හමුවකදී අදහස් පළ කරමිනි. මාධ්‍ය හමුවේ වැඩිදුරටත් අදහස් දක්වමින් දුමින්ද නාගමුව මහතා මෙසේ දපැවසීය.
"පසුගිය අවුරුද්දේ උසස් පෙළ විභාගයේ ප‍්‍රතිඵල වැරදිලා ලොකු අවුලක් වුණා. ඒ වෙනුවෙන් වන්දි ගෙවන්න ශිෂ්‍යයින්ට සිදු වුණා. තවත් එවැනි වරදක් සිදුනොවන බවට ආණ්ඩුව පම්පෝරි ගැහුවා. ඒත් මෙවර විභාගයේත් ඒ වරද ඒ විදියටම සිද්ධ වෙලා තිබෙනවා.
මොනරාගල දිස්ත‍්‍රික්කයේ විභාග අංකය 6004849වුණු ශිෂ්‍යාවකගේ ප‍්‍රතිඵලය සී, එස්, බී ලෙස තිබෙන්නේ. ඇගේ එසෙඞ් අගය ඍණ 0.1068යි. ඇගේ දිස්ත‍්‍රික් රෑන්ක් එක 9. ජාතික මට්ටම 460. ඒ දිස්ත‍්‍රික්කයේම විභාග අංකය 6014780වුණු ශිෂ්‍යයකුගේ විභාගය ප‍්‍රතිඵලය ඒ දෙකයි බී එකක් ලෙස තිබෙනවා. ඔහුගේ දිස්ත‍්‍රික් මට්ටම 278. ජාතික මට්ටම 9734.
පොළොන්නරුව දිස්ත‍්‍රික්කයේත් එවැනිම ප‍්‍රතිඵලයක් තිබෙනවා. සී දෙකයි එස් එකක් ගත් සිසුවියකගේ ඉසෙඞ් අගය ඍණ 0.3373. ඇගේ දිස්ත‍්‍රික් මට්ටම 9. ජාතික මට්ටම 534. ඒ දිස්ත‍්‍රික්කයේම තවත් සිසුවියක් ඉන්නවා බී දෙකයි සී එකක් ලබා ගෙන, ඉසෙඞ් අගය ධන 0.7353ලබා ගත්. ඇගේ දිස්ත‍්‍රික් අගය 320. ජාතික මට්ටම 20771. මේක කිසිසේත්ම විය නොහැකි තත්වයක්.
ඒ නිසා මෙවර විභාග ප‍්‍රතිඵලවලත් බරපතළ අවුලක් තිබෙනවා.
ඒ වගේම අනෙක් කරුණ තමයි, පසුගිය විභාග ප‍්‍රතිඵලය ආණ්ඩුව වරද්දලා, අධිකරණයෙන් නියෝගයක් දුන්නා වැඩිපුර සිසුන් බඳවා ගන්න. ඒ අනුව බඳවා ගත යුතු සිසුන් ගණන 28,109ක්. නමුත් දැන් ආණ්ඩුව නැවත අධිකරණයට මෝසමක් ඉදිරිපත් කරමින් කියනවා ඒ ප‍්‍රමාණය බඳවා ගන්න බැහැ, බඳවා ගන්න පුළුවන් 26,000ක් විතරයි කියලා. නඩු තීන්දුව තමන්ට  ඕන විදියට වෙනස් කර ගන්න අධිකරණයට ගිහින් ඉන්නවා. ඒ නඩුව අධිකරණයේ විභාග වෙමින් තිබියදී උසස් අධ්‍යාපන ඇමති එස්. බී. දිසානායක ඇමතිවරයා කියනවා මේ සැරේ බඳවා ගන්නේ සිසුන් 26,000යි කියලා. ඒ වගේම ලබන අවුරුද්දේ බඳවා ගන්නේ තවත් 1500ක් අඩුවෙන් කියලා ආණ්ඩුව කියනවා.
සාමාන්‍යයෙන් හැම අවුරුද්දකම විශ්වවිද්‍යාලයට බඳවා ගන්නවා කියන ප‍්‍රමාණය බඳවා ගන්නේ නැහැ. හැම බැජ් එකකම පුරප්පාඩු තියෙනවා. ඒවා පුරවන්නේ ශිෂ්‍ය සංගම් පීඨාධිපතිවරුන් එක්ක සාකච්ඡුා කරලා. එහෙම එන අය ගැන තමයි විශ්වවිද්‍යාල භාෂාවෙන් කියන්නේ බෝට්ටුවෙන් එනවා, පීල්ලෙන් එනවා කියලා.
එහෙම තියෙද්දී එස්.බී. දිසානායක ඇමතිවරයා කියනවා බඳවා ගන්නා ප‍්‍රමාණයෙන් සියයට පහක් විදෙස් සිසුන් වෙනුවෙන් වෙන් කරනවා, ලබන අවුරුද්දේ එය සියයට දහයක් කරනවා කියලා. ඒ වෙනුවෙන් විශ්වවිද්‍යාල අවස්ථා 2200ක් වෙන් කර තිබෙනවා. ඒ සඳහා මෙරට සිසුන් බඳවා ගන්නේ නැහැ. ඔය එනවා කියන ඉන්දියාවේ, මැඩගස්කරයේ ළමයි මෙච්චර කාලෙකට ආවේත් නැහැ. මෙහේ විභාගවල තියෙන අවුල මුළු ලෝකෙම දන්නවා. ඒ නිසා එන්නේ නැහැ.
ඊළඟ කරුණ තමයි මෙවර වාණිජ්‍ය විෂය ධාරාවෙන් විභාගයට පෙනී සිටි සිසුන්ගෙන් ඒ තුන සාමාර්ථය ගත් සිසුන් ප‍්‍රමාණය අසාමාන්‍ය ලෙස ඉහළ ගාස් තිබෙනවා. සාමාන්‍යයෙන් ඒ තුනක් සහ ඒ දෙකයි බී එකක් ගත් සිසුන් දස දහසකට ආසන්න පිරිසක් ඉන්නවා. 2010අවුරුද්දේ වාණිජ්‍ය අංශයෙන් විශ්වවිද්‍යාලයට ගත්තේ 4900යි. ඒ නිසා ඒ තුන සාමාර්ථය ගත්තු විශාල පිරිසකට විශ්වවිද්‍යාල වරම් අහිමි වෙනවා. මේ ගැන සැකයක් තිබෙනවා, මේ විදියට ප‍්‍රතිඵල ඉහළ දැම්මේ පෞද්ගලික විශ්වවිද්‍යාල ඇරඹීමට පාර කැපීම සඳහාද කියලා. දැන් කියන්න ඉඩ තියෙනවා, විශ්වවිද්‍යාල යන්න බැරි වුණු අය පෞද්ගලික විශ්වවිද්‍යාලවලට යන්න ආණ්ඩුවෙන් ශිෂ්‍යත්ව දෙන්නම්, ණය දෙන්නම් කියලා.
ඒ කොහොම වුණත් සාමාන්‍යයෙන් එක් විභාගයකින් සමත් වුණාට පස්සේ ඊළඟ අදියරේ ඉගෙන ගන්න අවස්ථාව තිබිය යුතුයි. ඒ නිසා උසස් පෙළ සමත් වුණු සියලූ දෙනාට සරසවි වරම් හිමි විය යුතුයි. ඒ අයිතිය දිනා ගැනීමේ අරගලයට එක් වෙන්න කියා අපි සියලූ දෙනාට ආරාධනා කරනවා.

Sunday, February 3, 2013

මෙවර ප්‍රතිඵලත් පිළිගන්න බෑ - සංජීව බණ්ඩාර


2011 වසරේ උසස් පෙළ විභාගයේ මෙන් මෙවර නිකුත් කළ ප්‍රතිඵලවලද ගැටලු ගණනාවක් ඇතැයි අන්තර් විශ්වවිද්‍යාලයීය ශිෂ්‍ය සංගමයේ කැඳවුම්කරු සංජීව බණ්ඩාර මහතා පවසයි. ඔහු මේ බව පැවසුවේ මාධ්‍ය හමුවකදී අදහස් දක්වමිනි.

"මෙවර උසස් පෙළ විභාගයත් අවුල්, ආණ්ඩුව උපාධි කඩ අරින්න ප‍්‍රතිඵල වෙනස් කරලා. සියලු උසස් පෙළ සමතුන් සරසවි වලට බඳවා ගත යුතුයි. මේ පාර විභාග ප‍්‍රතිඵලයත් පිළිගන්න පුලුවන් තත්ත්වෙක නෑ.
2011විභාග ප‍්‍රතිඵලය තරම්ම තොමැති වුනත් මේ පාරත් rank වල සහ Z අගයන්වල ගැටළු තියෙනවා. උදාහරණයක් විදියට පොළොන්නරුව දිස්ත‍්‍රික්කයෙන් කලා අංශයෙන් නව විෂය නිර්දේශයෙන් විභාගයට ඉදදිරිපත්වුණු(5577012) c2 s1ක ප‍්‍රතිඵයක් ලබාගෙන තියෙන ශිෂ්‍යයාවක්ගෙ දිස්ත‍්‍රික් rank එක 9ය. Z අගය -0.3373යි. අයිලන්ඞ් rank එක 534යි.

 එම දිස්ත‍්‍රික්කයේම තවත් ශිෂ්‍යයෙක් ඉන්නවා(5551064). එත් කලා විෂය ධාරාවෙන්මයි විභාගයට ඉදිරිපත්වෙලා තියෙන්නේ. ප‍්‍රතිඵලය B2, C1. Z අගය 0.7353යි, දිස්ත‍්‍රික් rank එක 320. අපි අහනවා මේ ප‍්‍රතිඵලය පිළිගන්න පුළුවන්ද? ඒ වගේම තමයි වව්නියා දිස්ති‍්‍රක්කකයෙන් කලා අංශයෙන් නව විෂ්‍ය නිර්දේශය යටතේ විභාගයට ඉදිරිපත්වුණු (6231594) ශිෂ්‍යයගෙ විභාග ප‍්‍රතිඵලය තමයි ABC . දිස්ත‍්‍රික් rank එක 01. අයිලන්ඞ් rank එක 38. Z අගය 1.1988යි. එම දිස්ත‍්‍රික්කයේම තවත් ශිෂ්‍යයෙක්(6237770) ඉන්නවා ඔහුගේ ප‍්‍රතිඵලය A1 B2යි. දිස්ත‍්‍රික් rank එක 27. අයිලන්ඞ් rank එක 2694. මේක මෙහෙම වෙන්නෙ කොහොමද? ඕනෑම කෙනෙක්ට තේරෙනවා මේක විකෘතියි කියලා.

ඒ වගේම තමයි මෙවර කලා අංශයේ විභාග ප‍්‍රතිඵල අඩුයි. වානිජ අංශයේ ප‍්‍රතිඵලවල අසාමාන්‍ය වර්ධනයක් දකිනවා. අනෙක් විෂය ධාරාවන් සම්බන්ධවත් ගැටලු තියෙනවා. හැබැයි වානිජ අංශය විශේෂයි. වානිජ අංශයෙන් A3ලබාගත්ත ශිෂ්‍යයො දහස් ගානක් ඉන්නවා. ඒත් ඔවුන්ට මෙවර සරසවි යන්න බෑ. සෑම දිස්ත‍්‍රික්කයකම වගේ මේ වෙනස දකින්න පුළුවන්. මෙවර උසස් පෙළ ප‍්‍රතිඵල වලට අනුව A3ලබාගත් සිසුන් 8544ක් සිටින අතර වාණිජ විෂය ධාරාව යටතේ සිසුන් 6471ක් වීම විශේෂත්වයකි. එහෙත් වාණිජ විෂය ධාරාව යටතේ සරසවි වලට ඇතුලත් කරගන්නා සිසුන් ප‍්‍රමාණය 5000ටත් වඩා අඩුය.
ප‍්‍රතිඵල ඉහළ ගියපු එක හොදයි. ඒ ගැන අපි සතුටු වෙනවා. නමුත් අපි මේක පිටුපස්සෙ ආණ්ඩවේ Project එකක් තියෙනවා කියලා දකිනවා. මොකද මේක වෙන්න පුලුවන් එක්කො විභාගය වෙනදට වඩා ලේසි කරන්න ඕන. නැත්නම් එකපාරම ශිෂ්‍යයො දක්ෂයො වෙන්න ඕන. මේ මොක වුනත් පාස්වෙච්ච එක හොදයි. ඒ වගේම ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර එක පාරම වානිජ අංශයෙන් විතරක් ලේසි කලේ ඇයි? විභාග අමාරු වියයුතුයි කියලා අපි කියන්නෙ නෑ. හැබැයි ඒක අධ්‍යාපනික නොවන අරමුණ කින් නම් කලේ ඒක අනුමත කරන්න අපට බෑ. මොකද මේක පිටුපස්සෙ තියෙන්නෙ ශිෂ්‍යයින්ට තියෙන ආදරයට වඩා වෙනත් අරමුණු නිසයි.

මේ සමත් වෙච්ච හැමෝම දක්ෂයො ඒකෙ විවාදයක් නෑ. A 3ගත්ත අය විතරක් නෙවෙයි S3ක් තියෙනවනවනම් ඒ අයත් සරසවි යන්න සුදුසුයි. ප‍්‍රශ්නෙ තියෙන්නෙ ආණ්ඩුවට ඔවුන් බදවාගන්න වැඩපිළිවෙලක් හරි උවමනාවක් හරි නැති එකයි. මේ

පාස් වෙච්ච සිසුන් සරසවි වලට බදවා ගත යුතුයි. ඒත් ආණ්ඩුවට එහෙම වැඩපිළිවෙලක් නෑ. මොකද 2011හේ ප‍්‍රතිඵලයට අනුව අමතරව බදවාගන්නවා කියලා අධිකරණයට පොරොන්දුවු සිසුන් 5000වත් බදවා ගන්නෙ නෑ. එහෙම තත්ත්වයක් ඇතුළෙ විභාගෙ ලේසි කරලා, ඇයි වැඩි ප‍්‍රමානයක් සමත් වෙන්න සැලැස්වුයේ කියන එක ලොකු ප‍්‍රශ්නයක්.
ඒ වෙන මොකටවත් නෙවෙයි පෞද්ගලික විශ්වවිද්‍යාල සදහා පාරකපන්න. A 3ගත්ත ශිෂ්‍යයො හැමෝම සරසවි යන්න බලාන ඉන්නවා. ඒත් රාජ්‍ය විශ්වවිද්‍යාලවලට හැමෝම බදවා ගන්නෙ නෑ. මොකද ඇහුවොත් ඉඩනෑ කියනවා. පුළුල් කරන්න දෙන්න ආණ්ඩුවට සල්ලි නෑ කියනවා. ඊළගට කියයි පෞද්ගලික විශ්වවිද්‍යාල තියෙනවා. ඒවට යන්න කියලා. කීප දෙනෙක්ට ශිෂ්‍යත්ව දෙන්නම් කියයි. පස්සෙ ගෙවන්න කීපදෙනෙක්ට ණය වුණත් දෙන්නම් කියන්න බැරිනෑ. දෙමවුපියන්ටත් A 3ගත්ත තමන්ගෙ දරුවා ගෙදර ඉන්නව බලන් ඉන්න බෑ. ශිෂ්‍යයින්ටත් ආපහු හිත හදාගෙන විභාගෙ ලියන්න බෑ. ලිව්වත් වැඩකුත් නෑ. ඒ නිසා දෙමවුපියෝ ඉහ ඉග විකුණල හරි තමන්ගෙ දරුවටත් උපාධියක් අරන් දෙන්න උත්සාහ කරනවා. මොකද ඉහළින් සමත් වෙ ච්ච ශිෂ්‍යයින්ට සරසවි යන්න එන හැගීම ප‍්‍රබලයි. A 3ක්ම අරන් ඉහළින්ම සමත් වුණ ශිෂ්‍යයෙක්ගෙ ඒ හැගීම සියදහස් ගුණයකින් වැඩියි. ආණ්ඩුව අන්න ඒ හැගීම විකුණල උපාධිකඩ අරින තමන්ගෙ අරමුණ ඉටුකරගන්න තමයි දැන් හදන්නෙ. ඒත් ඒක කරන්න පුලුවන් යම් ආදායම් මට්ටමකින් ඉහළ අයට විතරයි.
හැමෝටම මේවට යන්න බෑ. ඒක තමයි ආණ්ඩුවේ අද ප්ලෑන් එක වෙලා තියෙන්නෙ. ජනාධිපතිතුමාම NIBM එකේ ශාඛා විවෘත කරන්න යන්නෙ, උපාධි විකුණන්න මේ තරම් වලිකන්නෙ ඒ නිසයි. මේ උපාධි කඩවලට යන්න පුලුවන් ඉතාම අතලොස්සකට විතරයි. අනිත් හැමෝම අන්තිමේ සරසවියන්න බැරිවෙනවා.

මේ යතාර්තය අපි තේරුම් ගත යුතුයි. මේක පිටුපස්සෙ කුමන්ත‍්‍රණයක් තියෙන බව ඇත්ත හැබැයි අපි හිතනවා මේක ඉතිහාසයේ ස්වර්ණමය අවස්තාවක් කියලා. මොකද එකක් විශාල ප‍්‍රමාණයක් ඉහළින් සමත්වීම ඒක හොදයි, හරියට සටන් කළොත් ඒ දැන් ඒක උ/පෙළ ලියලා ප‍්‍රතිඵල එද්දිම තේරෙන්න පටන් ගන්නවා. සරසවි බඳවගන්න ප‍්‍රමාණය වැඩිකරගන්න සටන් නොකර කොච්චර විභාගෙට මහන්සි උනත් වැඩක් නෑ. මොකද විභාගෙට ලියන ඔක්කොම A3බැගින් ගත්තත් සරසවි යන්න පුලුවන් 22000කට විතරයි. නිදි මරාගෙන ළමාකාලය, තාරුණ්‍ය පවා අහිමිකරගෙන දෙමවුපියෝ රටේම ණයකාරයෝ කරල අන්තිමේ විභාගෙන් A 3ක් ගත්තත් යන්න සරසවියක් නෑ. ඒ නිසා කළ යුත්තේ මේක නෙවෙයි. සමාජයක් විදියට අධ්‍යාපන අවස්ථා වැඩි කරගන්න සටන් කරන එකයි.

සමහරු හිතනවා ඕවා කරලා, නිකන් ආණ්ඩුව එක්ක හැප්පිලා මැරෙන්න බෑ කියලා. හැබැයි ඒ අය තනි තනියෙන් ජීවිතේ දිනන්න කියලා යන පාරවල් කෙළවර වෙන්නෙත් අවසානෙ දරුණු අගාධයන්වලම තමයි. එතකොට වෙන්නෙ බලාපොරොත්තුත් එක්කම සිය දිවි හානිකරගන්න විතරයි.

අද උසස් පෙළ ශිෂ්‍යයන්ට අත්වෙලා තියෙන ඉරණමත් ඒකම තමයි. අපි කියනවා දැන්වත් නිවැරදි පාර තෝරාගත යුතුයි. සරසවි යන්න බලාපොරොත්තු වන හැමෝටම දැන් කරන්න තියෙන්නෙ එක දෙයයි. ඒ තමයි හැමෝම එකතුවෙලා සරසවිවලට බඳවාගන්න ප‍්‍රමාණය වැඩිකරන්න කියලා ආණ්ඩුවට බලකරන එක. හැමෝම එකතුවෙලා බල කළොත් ආණ්ඩුවට ඒක කරන්න වෙනවා. පුලුවන් තරම් බඳවානොගෙන ඉන්න උත්සාහ කරයි. බැරිම වුනොත් ජනපති පුතා ඇවිත් සන්දර්ශනයක් දාල හරි අන්තිමේ බඳවා ගනියි.

අපි දෙමවුපියන්ගෙනුත් ශිෂ්‍යයන්ගෙනුත් ඉල්ලනවා ඒ වෙනුවෙන් පෙරට එන්න කියලා. ශිෂ්‍යයෝ තව තවත් තමන්ගේ දෙමවුපියන් රටේ ණයකාරයෝ කරවන්නෙ නැතිව, ඒවා පියවන්න තව තවත් වැඩකරන තැනට පත්කරලා ඔවුන් ලෙඩවෙලා මැරෙන්න අරින්නෙ නැතිව, ආයෙත් බොරුවට විභාග කරන්න ගිහින් ජීවිතේ විඳින්න තියෙන කාළේ නිකරුනේ විඳවන්නෙ නැතිව තමන් ලබාගත්ත ප‍්‍රතිඵලයට අනුව උසස් අධ්‍යාපනය ලබන්න තියෙන අයිතිය දිනාගන්න එකාවන්ව හැමෝම එකතු වෙන්න කියලා අපි ඔබට කියනවා. අපි ඒ සටන පටන් ගන්නවා. නමුත් අපි විතරක් සටන් කරා කියලා වැඩක් වෙන් නෑ. ඔබ ඉදිරියට පැමිණිය යුතුයි."