Thursday, November 7, 2013

ආශ්චර්ය උදාවිය යුත්තේ ළමුන්ට නොවේද?


ආසියාවේ ආශ්චර්යය සිරිලක බවට පත් කර ගැනීමේ දැවැන්ත වැඩසටහනක ආණ්‌ඩුව යෙදී සිටින බව ආණ්‌ඩුවේම ඇත්තන් ප්‍රකාශ කරති. රාජ්‍ය හා අනෙකුත් මාධ්‍ය හරහාද මේ වාදයම ඉස්‌මතු කරමින් සිටී.


එහෙත් ආශ්චර්යමත් යුගය නිසැකවම උදාවිය යුත්තේ දැයේ අනාගතය භාරගන්නට ඉන්නා අහිංසක දරු පැටවුන්ටය. උන්ගේ හෙට දවස ආලෝකවත් නොකළොත් අනාගතයේ රට පත්වන්නේ අඳුරකටය.


මතුපිටින් බලන්නෙකුට කාපට්‌ පාරවල්, අධිවේගි මාර්ග මෙන්ම යාන වාහනද අතොරක්‌ නැතුව දැකගත හැකිය. එහෙත් රට අභ්‍යන්තරයේ ගැමි ජීවිතවල ගැටලු කොතරම් ද ඒවායින් බැටකන්නේද අහිංසක දූ දරුවන්ය. රට සංවර්ධනය කිරීමේ අනේක විධ උපායමාර්ග තිබේ. එහෙත් ඒවා ග්‍රහණය කර ගන්නා වගක්‌ පෙනෙන්නට නැත.

Friday, October 4, 2013

ඉතින් කොහොම හදමුද අපි රටට හෙටක්‌
































දිවයිනේ කීර්තිමත් විශ්වවිද්‍යාලයක ආචාර්යවරයකු ඉදිරිපිට රසායන ඉංජිනේරු විද්‍යා විෂයයන් හදාරන අවසන් වසරේ සිසුන් තිදෙනෙකි. සිසුන් සහ ආචාර්යවරයා අතර සිදුවූ සංවාදයෙන් අනතුරුව ආචාර්යවරයා රසායන ද්‍රව්‍ය ගෙන්වා බෙදාහරින පෞද්ගලික ආයතන කිහිපයක දුරකථන අංක කරකවා ඇමතුම් ලබා ගත්තේය. මේසය මතුවූ කඩදාසි කොළයක රිසිවරයේ අනෙක්‌ පසින් කියෑවෙන දේ සටහන් කර ගත්තේය. ඉන්පසු කඩදාසි කොළය මත සටහන්වී ඇති මිල ගණන් සස¹ බැලුවේය. අවසන දිග සුසුමක්‌ හෙලූ ආචාර්යවරයා සිය කුඩා කාමරයේ දුර්වර්ණ වූ සිවිලිම දෙස බලාගෙන කල්පනා කරන්නට වූයේය.

රු. 38,000, රු. 18,000, රු. 9500, රු. 5200 ආදී වශයෙන් කඩදාසි කොළය මත සටහන්වී තිබුණේ අදාළ සිසුන් තිදෙනාගේ පර්යේෂණ ව්‍යාපෘතිය සඳහා අවශ්‍ය වන රසායන ද්‍රව්‍යයක ග්‍රැම් 100 ක්‌ මිලට ගැනීම සඳහා ඒ ඒ සැපයුම්කරුවන් විසින් දුන් මිල ගණන්ය. ගැටලුව වන්නේ මෙම ව්‍යාපෘතිය සඳහා එම ශිෂ්‍ය කණ්‌ඩායමට විශ්වවිද්‍යාල ප්‍රතිපාදනයක්‌ ලෙස ලැබෙන මුදලය. එය රුපියල් 5000 කින් වීමය. (මෙවැනි විශ්වවිද්‍යාල පර්යේෂණ ව්‍යාපෘතියකදී එක්‌ කණ්‌ඩායමකට වියදම වශයෙන් ලැබෙන උපරිම මුදල රුපියල් 5000 කි.)

Monday, September 9, 2013

එක්ව මිනී මරා තනි තනිව බේරීම...

කාගේ හෝ උවමනාවකට මිනියක් මැරීමට plan කරන සමුහයක් හිතන ආකාරය හිතන්න. ඔවුහු තමන් කිරීමට සැරසෙන්නේ අපරාධයක් බව දනිති. එම අපරාධය එළිවුවහොත් තමනට දැඩි අවාසි සිදුවිය හැකි බව දනිති. සමාජයෙන් කොන් වීමට සිදුවන බව දනිති. හිරේ විලංගුවේ වැටීමට සිදුවන බව දනිති. නමුත් කෙසේ හෝ මිනිය මරා ඒ පිළිබඳව රහසක් සේ තබා ගැනීමට හැකිවුවහොත් එම අවාසීන්ට වඩා ලැබෙන දැඩි වාසි පිලිබඳ සිහින මවමින් ඔවුන් තම ගොදුර කරා ඇදෙති. ඇතිවිය හැකි අවාසි සහගත තත්වයන් පිළිබඳවත් එම තත්වයන්හිදී කටයුතු කලයුතු ආකාරය පිළිබඳවත් ඔවුන් එක්ව සාකච්චා කරති. එසේ සාකච්චා කර ඇතිවිය හැකි සෑම ගැටළුවකටම පිළිතුරු සුදානම් කර ගනිති. ඔවුන් සියළු දෙනාගේ ගැලවීම තීරණය වන්නේ සියලුම දෙනාගේම ක්‍රියාකාරිත්වය මත බව දන්නා ඔවුන් සියල්ල රහසක් සේ තබා ගැනීමට එකඟ වෙමින් මිනිය මැරීමට තීරණය කරති. ඒ එම මිනීමරුවන් විසින් පොදුවේ මිනී මැරීමේ තීරණයට එළඹෙන ආකාරයි.

මෙම කණ්ඩායමේ එක් අපරාධකරුවකු මිනී මැරීමේ කාර්යට තමා සම්බන්ද වන්නේද නැද්ද යන තීරණයට එළඹෙන ආකාරය සිතන්න. තමා එක් වන්නට යන්නේ භයානක අපරාධයකට බව ඔහු දනී. එම අපරාධයට තමා සම්බන්ද බව එළිවුවහොත් ඉන් තමාට බරපතල අවාසි සිදුවිය හැකි බව ඔහු දනී. තම පවුල, නෑදෑයන්, මිතුරන් අතර තමා අප්‍රසාදයට පත්වේ, සමාජයට මුහුණ දිය නොහැක, තමාට ජිවිතේ වැඩි කාලයක් හිරබත් කමින් ජිවත් වීමට සිදුවේ. එබැවින් ඔහු තමා මෙයට සම්බන්ධ වන්නේද නැද්ද යන්න පිළිබඳව නැවත නැවත සිතා බලයි. එහිදී කණ්ඩායමේ එක් අයෙකු හෝ අසුවුවහොත් තමාටද අවදානමක් ඇති බව ඔහු දනී. තමා අසුවුවහොත් අනිත් අයටද අවදානමක් ඇති බව ඔවුන් දන්නා බවද දනී. නමුත් සියළු අවාසි සහගත තත්වයනට වඩා මෙයට හවුල් වීමෙන් තමාට පුද්ගලිකව අත් වන වාසි සලකා සියළු රහස් පුද්ගකලිකවද කණ්ඩායම අතර පොදුවේද ආරක්ෂා කර ගැනීමට තනිව එකඟ වෙමින් ඔහු මිනී මැරීමේ කාර්යයට දායක වීමට තීරණය කරයි.

මෙසේ තීරණයට එළඹෙන ඔවුහු සියළු දෙනා දායක වෙමින්, විවිධ වැඩ කොටස් බෙදාගනිමින් මිනිය මරති.

අපරාධය සිදු කල පසු ඔවුන්ගේ හැසිරීම සිතන්න. එකෙකු හෝ අසුවුනොතින් තමාටද අනිසි පල ඇතිවන බව දන්නා ඔවුන් සියළු දෙනා ආරක්ෂා කරගැනීමට කැපවෙති. පසුව ඇති වන තත්වයන්ගේදී පොදුවේ සියළු දෙනාගේ බේරීම වෙනුවෙන් එකිනෙකාගේ කාර්යභාරයන් සාකච්චා කරන ඔවුහු ඒ අනුව තනි තනි පුද්ගලයන් හැසිරෙති. අපරාධය හෙළි නොවන තාක් තමා මෙන්ම අන් සගයන්වද ආරක්ෂා වන ආකාරයට ඔවුහු වැඩ කරති. කලින් සාකච්චා කරගත් පරිදි වචන හා ක්‍රියාවන් හසුරවති. ඔවුනට තමන් යනු පුද්ගලික තමන් නොවන අතර අපරාධයට දායක වූ සියල්ලන්ය. එසේම ඔවුනට අනුන් යනු පුද්ගලික තමන්ගෙන් බාහිර සියළු දෙනා නොවන අතර තම කණ්ඩායමෙන් බාහිර සමාජයයි. එම අනුන් රවටමින් ඔවුහු කල් ගෙවති.

අපරාධය හෙළි වේගන එන අවධියේ ඔවුන් සිතන ආකාරය සිතන්න. “තමන්” හා “අනුන්” මේ මොහොතේදී පෙරකී ආකාරයට වඩා වෙනස් වේ. දැන් තමන් යනු පුද්ගලිකව තමන් වන අතර අනුන් යනු තමාට පරිබාහිර සියළු දෙනා බවට පත්වේ. එනම් මේ මොහොතේදී තම සගයන්ද “අනුන්” බවට පත්වේ. එක් පුද්ගලයෙකු සැලකුවහොත් ඔහුට දැන් අනුන්ගෙන් වැඩක් නැත. අවශ්‍ය වන්නේ කෙසේ හෝ තමන් ගැලවීමයි. තමාට නැතිවිය හැකි දේ නැති නොවී ආරක්ෂා කර ගැනීමයි. එබැවින් තම ගැලවීම සඳහා අවශ්‍ය ලෙස සිතීමට හා ක්‍රියාකිරීමට ඔහු පෙළඹේ.

අපරාධය අඩක් හෙළි වූ පසු සිතන්න. අනිත් උන් තවදුරටත් ආරක්ෂා කිරීමට තමාට අවශ්‍ය නැත. අවශ්‍ය වන්නේ තම ගැලවීමයි. සැඟවී හෝ අනිත් උන් පාවා දී හෝ තමා ගැලවීමට ඔවුහු කටයුතු කරති.

අපරාධයක් කිරීමට සැලසුම් කිරීමේ සිට හෙළි වන අවස්ථාව දක්වා එක් එක් පුද්ගලයන්ගේ ක්‍රියාකාරීත්වය සිදුවන්නේ දල වශයෙන් මේ ආකාරයටය. මිනී මැරුමකට මෙන්ම වෙනයම් නින්දිත අපරාදයක් සඳහාද මෙය මේ ආකාරයෙන්ම අදාළ වේ.

රජරට සිසුන් බොරු චෝදනා මත පන්ති තහනම් කිරීමේ අපරාධය පිළිබඳව හා ඊට සම්බන්ද පිරිස් පිළිබඳව දැන් සිතන්න. යම් යම් දත්ත ප්‍රමාණයක් පමණක් අප ඔබට ඉදිරිපත් කරන්නෙමු. සියළු සිදුවීම් සිදුවන ආකාරය ගලපා ගැනීම ඔබේ බුද්ධි මට්ටමට අනුව සිදුවිය යුත්තකි.

* පන්ති තහනම් ලබා දෙන්නේ තනි පුද්ගලයෙකු නොවන අතර කණ්ඩායමක එකඟත්වය මතය.

* එම කණ්ඩායමේ ආණ්ඩුව, උසස් අධ්‍යාපන ඇමති, විශ්වවිද්‍යාල ප්‍රතිපාදන කොමිසමේ සමහරුන්, උපකුලපති, සියළු පීඨාධිපතිවරුන්, විනය පාලකවරයා, ඇතැම් ආචාර්යවරුන් හා ආරක්ෂක අංශ සාමාජිකයින් ඇතුලත්ය.

* සිදු කරන්නේ වැරද්දක්, අසාධාරණයක් බව සියළු දෙනා දනිති. නමුත් එය සිදු කරති.

* මෙය උපකුලපතිවරයාගේ තීරණයක් බවත් තම කමිටුව දුන් තීරණයක් නොවන බවත් විනය පාලකවරයා 8/9 දින පවසයි. 

* මෙය විනය කමිටු තීරණයක් බව උපකුලපතිවරයා 8/10 දින පවසයි.

* ව්‍යවහාරික විද්‍යා පීඨාධිපතිවරයා හැසිරෙන්නේ තමන් කිසි දෙයක් නොදන්නා (බබා) ආකාරයටය.

* කළමනාකරණ පීඨාධිපතිවරයා 9/06 දින පන්ති තහනම් වූවන්ට සෙත් පැතීම සඳහා වූ අධිෂ්ඨාන පහන් පූජාවකටද එක්වේ.

* සියළු පීඨාධිපතිවරුන් සිසුන් හමුවන එක් නිශ්චිත දිනයකදී පන්ති තහනම් වූ සිසු නායකයන්ගේ පුද්ගලිකව චරිත ඝාතනය කිරීමට උත්සාහ කරන්නේ කලින් සැලසුම් කල ආකාරයක් පෙන්වමිනි.

* සිසුන්ගේ පානිය ජය ගැටලු, නේවාසිකාගාර ගැටලු හා අනෙක් සියළු අධ්‍යන හා සුබසාධන ගැටලු ආදී කිසිඳු ගැටළුවක් ඉදිරියේ කිසි දිනෙක සිසුන් වෙත අනුකම්පාව නොදැක්වූ ඇතැම් ආචාර්යවරුන් මෙම සිදු වීම හමුවේ ඉතා අනුකම්පාවෙන් යුතුව ගැලවුම්කාරයන් සේ පෙනී සිටීමට උත්සහ කරමින් සිටිති.

* ආරක්ෂක අංශ වල ඇතැම් සාමාජිකයින් අමුතු හැසිරීම් රටා පෙන්නුම් කරයි.

* සිසුන් ඉදිරියේ ඉහත සියළු දෙනා තමන් මෙයට අදාළ නැති බව හෝ වරද ඇත්තේ සිසුන්ගේම බව පෙන්වීමට හෝ වරද වෙන කොහේ හෝ ඇති බව පෙන්වීමට විවිධ උත්සාහයන් ගනු පෙනේ.

මෙහි අප සඳහන් කල සියළු දේත් තවත් බොහෝ දේත් අපට ඔප්පු කර පෙන්වීමට සාක්ෂි ඇත. කාලය ඉදිරියට ඇදෙන්නේ මෙවැනි සිදුවීම් රාශියක් සිදුවෙමිනි. සිදු වන්නේ කුමක්දැයි තේරුම් ගැනීමට මතුපිටින් දකින ඇසෙන දේ පමණක් ප්‍රමාණවත් නොවනු ඇත. විශ්ලේෂනාත්මකව සියළු සිදුවීම් එකට ගලපා ගත යුතුය. එසේ සෑම දෙයක්ම සොයා බලා, විශ්වාස කලයුත්තේ කවුරුන්ද යන්නත්, සිදු කලයුත්තේ කුමක්ද යන්නත් තීරණය කිරීම ඔබට බාර වේ..


source